۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۶۷۵۰۷۲
حجت الاسلام والمسلمین هاجری مطرح کرد؛

معرفی دستاورد‌های حوزه‌های علمیه؛ هدف طرح گفتمان علمی انقلاب

معرفی دستاورد‌های حوزه‌های علمیه؛ هدف طرح گفتمان علمی انقلاب
حجت الاسلام والمسلمین هاجری گفت: طرح گفتمان علمی انقلاب برای شناسایی روشمند آثار فاخر مراکز علمی و تخصصی حوزوی و همچنین تبلیغ این آثار در داخل و خارج کشور است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری دبیر گفتمان علمی انقلاب اسلامی، عصر امروز در آیین رونمایی و افتتاح کتابخانه تخصصی و نمایشگاه دائمی گفتمان علمی انقلاب اسلامی که در حوزه علمیه فخریه مروی تهران برگزار شد، گفت: نهال نوپای انقلاب اسلامی اکنون به شجره طبیه ای تبدیل شده است که جوامع اسلامی و انسانی از ثمرات معنوی و علمی آن بهره مند می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری ابراز کرد: همانگونه که بنیان­گذار انقلاب اسلامی، سربازان و نیروهای انقلابی برای حاکمیت و نظام اسلامی پرورش دادند، در عرصه علمی نیز شاگردان برجسته ای را تربیت کردند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه خدمات اجتماعی بسیاری به مردم ارائه داده است، افزود: حوزه های علمیه تنها پاسخگوی نیازهای اخلاقی و فقهی متدینان نبوده؛ بلکه خدمات روزآمد اجتماعی به مردم ارائه داده است؛ همانند اینکه طلاب حضور ایثارگرانه در جبهه های جنگ داشتند و همچنین آنها به سیل زدگان و زلزله زدگان خدمت رسانی کرده و کمک یار کادر درمان در شیوع ویروس کرونا بودند.   

حجت الاسلام والمسلمین هاجری ابراز کرد: کاهش حمایت ها و بودجه سالانه حوزه های علمیه، سبب غفلت طلاب از تمدن سازی نوین نشده است و نیروهای متخصص برای نظام و حاکمیت اسلامی در مدارس علمیه تربیت شدند.

دبیر گفتمان علمی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اکنون شاهد گسترش علوم انسانی اسلامی و تاسیس پژوهشگاه ها و مراکز تخصصی و همچنین تألیف کتاب ها و پژوهش ها در عرصه های نوین در حوزه های علمیه هستیم.

معرفی دستاوردهای حوزه های علمیه؛ هدف طرح گفتمان علمی انقلاب

وی با بیان اینکه متأسفانه در بخش اطلاع رسانی از دستاوردهای علمی حوزه های علمیه ضعیف عمل شده است، گفت: طرح گفتمان انقلاب اسلامی در جهت شناسایی روشمند آثار فاخر مراکز علمی و تخصصی حوزوی و همچنین معرفی و تبلیغ این آثار در داخل و خارج کشور راه اندازی شده است.

دبیر گفتمان علمی انقلاب اسلامی ابراز کرد: 25 مرکز تخصصی حوزوی آثار فاخر و معتبر خود را به ما معرفی کرده اند که مجموعه 22 جلدی از معرفی آثار مراکز منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری اظهار داشت: آثار برتر مراکز تخصصی در سامانه نرم افزاری کتابشناخت بارگذاری شده است.

معرفی دستاورد‌های حوزه‌های علمیه هدف از راه اندازی طرح گفتمان علمی انقلاب

ایجاد کتابخانه های گفتمان علمی انقلاب اسلامی در هر استان

دبیر گفتمان علمی انقلاب اسلامی بیان کرد: در کتابخانه تخصصی گفتمان انقلاب اسلامی آثار فاخر و مقالات مراکز علمی و تخصصی حوزه های علمیه جمع آوری شده است و در تلاش هستیم که در هر استان کتابخانه گفتمان انقلاب اسلامی ایجاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری گفت: مجموعه گفتمان علمی انقلاب اسلامی درصدد تربیت استاد و پژوهشگر برای تبلیغ معارف اسلامی به شیوه نوین در مراکز علمی و دانشگاهی است./998/پ202/ب1

ارسال نظرات