۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۷۵۰۷۶
حجت الاسلام لبانی:

زندگی قناعت وار از علامت های موفقیت مرحوم آیت الله ضیاءآبادی

زندگی قناعت وار از علامت های موفقیت مرحوم آیت الله ضیاءآبادی
استاد حوزه علمیه دوری از دنیا را یکی از شاخصه های مهم مرحوم آیت الله ضیاءآبادی خواند و گفت: یکی از علامت های موفقیت آقای ضیاءآبادی زندگی قناعت وار وی بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام لبّانی استاد حوزه علمیه امشب در مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله ضیاءآبادی که در مسجد مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به نفوذ کلام و تاثیر بیان مرحوم آیت الله ضیاءآبادی گفت: کلام ایشان تاثیر بالایی را در افراد ایجاد می‌کرد و بسیار موثر بود.

وی ادامه داد: زندگی مرحوم آیت الله ضیاءآبادی این درس را به ما می‌دهد که از عالمان عاملی که مفتخر به حضورشان هستیم حداکثر بهره مندی را داشته باشیم.

حجت الاسلام لبانی ساده‌زیستی و خودسازی مرحوم آیت الله ضیاء آبادی را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان به اذعان برخی بزرگان خودشان را فدای شیخ مجتبی تهرانی ها کردند؛ اگر هزاران میلیارد تومان در آن مسجدی که این عالم ربانی در آن نماز می خواندند وجود می داشت، سرسوزنی چشم به آن پول ها نمی دوخت.

زندگی قناعت وار از علامت های موفقیت مرحوم آیت الله ضیاءآبادی

استاد حوزه علمیه دوری از دنیا را یکی از شاخصه های مهم مرحوم آیت الله ضیاءآبادی خواند و بیان کرد: یکی از علامت های موفقیت آقای ضیاءآبادی زندگی قناعت وار وی بود.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله ضیاءآبادی ادامه دهنده روش بزرگانی همچون مرحوم آیت الله خوانساری بود، تصریح کرد: امروز متاسفانه برخی تا به آلاف و الوف می رسند، دیگر خدا را بنده نیستند، اما بزرگانی همچون مرحوم آیت الله ضیاءآبادی علی رغم جایگاه و منزلتی که داشت همواره متواضع و مردمی بود؛ زندگی ایشان این گونه بود که سرسوزنی ضد انقلاب از ایشان نقطه‌ ضعف نداشت.

حجت الاسلام لبانی با اشاره به ارادت ویژه مرحوم آیت الله ضیاءآبادی به اهل بیت(ع) گفت: ایشان عالمی بسیار بی تکلف بودند و در این زمینه هیچ گاه از خود غرور و تکبر نشان ندادند و همین رمز موفقیت و محبوبیت ایشان بود./841/پ202/ب1

ارسال نظرات