۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۷۵۰۹۳
فرهنگ و جهش تولید (۴۱)؛

ضرورت فرهنگ سازی در جهش تولید

ضرورت فرهنگ سازی در جهش تولید
حجت الاسلام زادهوش گفت: برنامه‌های رسانه ملی در بحبوحه حوادث ملی و اتفاقات بین المللی تحت تأثیر قرار گرفته و از خطوط اصلی خود فاصله گرفت.

حجت الاسلام احمد زادهوش رئیس جامعه المرتضی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا در پاسخ به نقش نهادهای فرهنگی مرتبط با دولت مثل اداره ارشاد رسانه ملی گفت: سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد وظایفی متعدد و اعتباراتی اندک دارند و با بدنه تولید و صنعت و بازار تولید ارتباط زیادی ندارند و شرایط کرونایی نیز دایره کار  آنها را  بسیار محدود کرد و به همه این دلایل انتظار زیادی از آنها برای فرهنگ سازی و تحقق شعار جهش تولید نبوده و نیست.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: در صدا و سیما دو اقدام شایان توجه صورت پذیرفت، اول اجرای برنامه هایی چون مسابقه میدون و یا معرفی کارآفرینان موفق که در فرهنگ سازی و تحقق شعار جهش تولید تاثیر بسزایی داشته و دارد و دوم گزارش ها و خبرهایی که به نوعی مربوط به تولید است.

حجت الاسلام زادهوش با توجه به جایگاه رسانه ملی در فرهنگ سازی جامعه افزود: البته به نظر می‌رسد برنامه‌های رسانه ملی در بحبوحه حوادث ملی و اتفاقات بین المللی مثل کرونا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدیداً تحت تأثیر قرار گرفته و از خطوط اصلی و مأموریت مهم خود فاصله می گیرد بهتر است بگوییم آنها را فراموش می کند.

رئیس جامعه المرتضی راه حل پیشنهادی خود را اینگونه عنوان کرد و گفت: صدا و سیما در برنامه های جاری و روزمره خود از سریال ها و مستندها گرفته تا برنامه کودک و نوجوان به چنین ماموریت محوری و اساسی بیشتر بپردازد و روحیه تولید بیشتر را در جامعه نهادینه کند در  هیچکدام از برنامه‌ها و سخنرانی های مذهبی در صدا و سیما ندیده ام که با استناد به منابع دینی فرهنگ تولید و جهش تولید مورد تاکید و ترویج قرار گیرد.

ارسال نظرات