۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۷۵۱۲۶
دین و زیست مجازی (۳۷)؛

ضرورت تدوین شیوه نامه فضای مجازی توسط نخبگان

ضرورت تدوین شیوه نامه فضای مجازی توسط نخبگان
حجت الاسلام گلشن گفت: پیش نیاز تنظیم شیوه نامه برای زیست مومنانه در فضای مجازی تدوین یک پرسش نامه از مسایل جدید آن است تا همه ابعاد آن کاملا روشن شود

حجت الاسلام محمد مهدی گلشن استاد سطح عالی حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، توجه به موضوعات جدید در فضای مجازی را ضروری برشمرد. 

وی ادامه داد: البته ممکن است برخی موضوعات مجازی و حقیقی، حکمی یکسان یا شبیه داشته باشند اما مسایل جدیدی هم وجود دارد که باید ابتدا در قالب موضوع شناسی تنظیم شود و سپس نتیجه آن تحت عنوان یک پرسش نامه به اندیشکده ها سپرده شود. 

محقق حوزه علمیه تصریح کرد: در عمده موارد حلال و حرام مشخص است، اما هرگز نباید از فضای مجازی چشم پوشی کرد زیرا که فضای سایبری، به صورت روزآمد در حال گسترش است و آنچه علاوه بر حلال و حرام قطعی که خطوط قرمز هستند باید بر آن تاکید شود، مسایل اخلاقی و پاسداشت حدود و خطوط زرد و هشدار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان با بیان این که فضای مجازی نگاهی محتوایی لازم دارد ابراز داشت: در این راستا لازم است کارگروه هایی متشکل از متخصصین حوزوی و دانشگاهی ، با شناخت مسایل مورد ابتلا به ارائه راهکارها و برنامه های مناسب بپردازند.

ارسال نظرات