۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۶۷۵۱۷۹

نگاهی به کارتون تازه منتشره افول آمریکا

نگاهی به کارتون تازه منتشره افول آمریکا
سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست جدیدترین طرح کارتونی خود را در ادامه مجموعه «افول آمریکا» و با عنوان «اجکت» خلق کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست و مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، جدیدترین طرح کارتونی خود در ادامه مجموعه «افول آمریکا» را با تمسخر کاراکتر سوپرمن و عمو سام خلق کرده است.

شجاعی‌طباطبایی در این باره بیان کرد: از کودکی عاشق کشیدن سه چیز بودم؛ ماشین، موتور و هواپیما. پسر همسایه ما هم فقط بلد بود این سه شکل را بکشد، موتور وسپا، ماشین ژیان و هواپیمای جنگی؛ بنابراین این طرح را در کودکی که آرزویی نداشتم، کشیدم.

نگاهی به کارتون تازه منتشره افول آمریکا

وی درباره دلیل طراحی این اثر که عنوانش «اجکت» است، گفت: اجکت (Eject) اصطلاحی در پرواز است که خلبان در صورت سقوط هواپیما کلیدی را می‌زند و با چتر نجات فرود می‌آید. در این طرح خواستم افول آمریکا را تصویر کنم؛ از آنجایی که افول آمریکا طبق نظریات کارشناسان بزرگی همچون نوآم چامسکی نزدیک است، ۲ موضوع کارایی نداشتن ماشین نظامی آمریکا و به سرآمدن دوره جنگ‌های نظامی را موضوع این کارتون قرار دادم.

این هنرمند کارتونیست تأکید کرد: آمریکا حدود ۲۰۰ سال تاریخ دارد، قهرمان ندارد؛ بنابراین سینمای هالیوود شروع به قهرمان‌سازی خیالی می‌کند!

شجاعی‌طباطبایی در پایان گفت: در این طرح کارتونی، عمو سام در وضعیتی جدید (از نظر سر و لباس)، همچون منجیان سینمای هالیوود از هواپیمای در حال سقوط اجکت می‌کند و بعید است شنل قرمز او کارایی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات