۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۶۷۵۲۴۶
سرلشکر باقری در دیدار با آیت الله نوری همدانی:

امنیت کشور وارد دوره جدیدی شده است/ تأثیر طرح شهید سلیمانی در مهار کرونا

امنیت کشور وارد دوره جدیدی شده است/ تأثیر طرح شهید سلیمانی در مهار کرونا
رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امنیت کشور وارد دوره جدیدی شده است، گفت: ملت ایران و کشور عزیزمان به برکت خون شهیدان سربلند راهش رابا قوت ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی به ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت ها و برنامه های نیروهای مسلح پرداخت و گفت: در دو سال گذشته با توجه به اینکه فشارهای دشمن حجم فزاینده ای گرفته بود، فشارهای بسیاری به عرصه دفاعی و نظامی وارد آمد، اما با فرماندهی رهبر معظم انقلاب توانستیم برنامه های خوبی را صورت دهیم.

در زمینه امنیت کشور وارد مرحله جدیدی شده ایم

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که با عنایات خداوند متعال و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب آن کسی که با خروج از برجام و تحریم های ظالمانه قصد براندازی نظام را داشت، با خفت این منصب را ترک کرد و آرزوهایش به نتیجه نرسید.

سرلشکر باقری با بیان اینکه امروز ملت ایران و کشور عزیزمان به برکت خون شهیدان سربلند راهش را با قوت ادامه می دهد، عنوان کرد: امروز با عنایات الهی 10 رزمایش اعم از رزمایش‌های موشکی، هواپیماهای بدون سرنشین، دریایی و پدافند هوایی برگزار کردیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور خاطرنشان کرد: دشمن که مقداری ناو و تجهیزات به خلیج فارس آورده بود در هوا شیطنت می‌کرد، اما مجبور شد که منطقه را ترک کند و توانستیم امنیت کشور را به خوبی حفظ کنیم؛ امروز امنیت کشور وارد دوره جدیدی شده است.

طرح شهید سلیمانی تأثیر بسیاری در کنترل شیوع بیماری کرونا داشت

وی همچنین به ارائه گزارشی از روند فعالیت های نیروهای مسلح و بسیج در زمینه مهار کرونا پرداخت و ابراز کرد: نیروهای مسلح در کنار دفاع و امنیت کشور که مسؤولیت اصلی آنها محسوب می شود، در یک سالی که بیماری کرونا در کشور شیوع یافته حداکثر تلاش را برای مهار آن داشته اند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه ما 58 بیمارستان در سراسر کشور داریم، گفت: این بیمارستان ها دائما پذیرش بیمار دارند و ما قرنطینه‌گاه هایی را نیز ایجاد کرده ایم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور در پایان با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی تأثیر بسیاری در کنترل شیوع بیماری کرونا داشت، مطرح کرد: در چند ماه اخیر با طرح شهید سلیمانی چیزی حدود 75 تا 80 درصد مردم از سوی بسیجیان مراجعه شدند و مورد غربال گری قرار گرفتند؛ حتی این بسیجیان به درب منازل رفته و بیمار یابی، رسیدگی و کنترل بیماری را داشتند؛ ما متأسفانه فوتی مان تا روزی قریب 500 نفر بالا رفته بود، اما به برکت این طرح و تلاش کادر درمان مدتی است که این آمار تقریباً به زیر 80 نفر آمده است./841/پ202/ب1

ارسال نظرات