۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۷۵۳۱۷
امام جمعه موقت کرمانشاه:

بازاریان با تاسی از اقتصاد اسلامی وضعیت نابسامان بازار را مدیریت کنند

بازاریان با تاسی از اقتصاد اسلامی وضعیت نابسامان بازار را مدیریت کنند
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: شما بازاران و اصناف با تاسی از اقتصاد اسلامی و نیز رعایت اخلاق و انصاف نسبت به سامان دادن به وضعیت نامساعد کنونی بازار تلاش کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی ظهر امروز با جمعی از روسای اتحادیه ها و اصناف شهر کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه در این دیدار اظهار داشت: در آستانه سال نو قرار داریم و طبق رسوم همیشگی این روزها بازارها مملو از مردم برای انجام خرید شب عید می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: با این وجود امسال چندین عامل دست به دست هم داده اند و به طرز چشمگیری قدرت خرید مردم را کاهش داده اند به طوری که تهیه حداقل امکانات برای خانواده های کرمانشاهی و حتی دیگر شهرها به یک دغدغه مهم تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه اصناف باید در این اوضاع رعایت انصاف را داشته باشند، افزود: در این وضعیت نابسامان اقتصادی که بی شک بخش اعظمی از آن معلول بی تدبیری دولتمردان است، باید دست به دست هم دهیم تا فشارهای اقتصادی کمتری بر روی مردم باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه اصناف و بازاریان اکنون به نوعی سربازان اقتصادی کشور محسوب می شوند، افزود: اکنون شما به عنوان سربازان بازار و اقتصاد کشور ایفای نقش می کنید، بنابراین باید با تاسی از اقتصاد اسلامی و نیز رعایت اخلاق و انصاف نسبت به سامان دادن به وضعیت نامساعد کنونی بازار تلاش کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: البته باید اذعان کرد که عده قلیلی از بازاریان با توجه به وضعیت نامناسب بازار متاسفانه سواستفاده هایی را انجام می دهند که با این کار خود نه تنها آخرت خود را به راحتی می فروشند بلکه زمینه ساز تحمیل سختی بیشتر بر ملت می شوند که کار این عده ناپسند و دور از انسانیت است.

این استاد حوزوی ادامه داد: معضل دیگری که در سطح بازار این روزها به خوبی مشاهده می شود کاهش و حتی از بین رفتن نظارت هاست، تا جایی که برخی از بازاریان اجناس و کالاهای خود را به هر قیمتی که بخواهند به خریدار عرضه می کنند که این احجاف در حق مومنین و مسلمین است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در پایان سخنان خود از روسای اتحادیه ها و اصناف کرمانشاه درخواست کرد که بازار را به خوبی رصد کنند و از افزایش نامعقول و غیرقانونی قیمت ها جلوگیری نمایند./1400/

ارسال نظرات