۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۷۵۳۲۰
تحریف بنیانگذار (۳۰)

اشرافیت تأثیر معنوی روحانیت را از بین می برد

اشرافیت تأثیر معنوی روحانیت را از بین می برد
حجت الاسلام صالحی گفتمان واقع گرایی را آبی سرد بر حرارت انقلابیون توصیف کرد و گفت: فساد برخی مدیران محصول مصلحت اندیشی افراطی است.

حجت الاسلام علی صالحی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تشریح تقابل دو گفتمان آرمانگرایی و واقع گرایی در دوران انقلاب اسلامی پرداخت.

وی انقلابیون را افرادی پر تلاش برای نیل به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی توصیف کرد که همواره در صدد مبارزه و در جهت رسیدن به عدالت بوده اند اما در مقابل سیاستمدارانی با مصلحت سنجی افراطی و گفتمان واقع گرایی، آبی سرد بر حرارت انقلابیون ریخته اند.

عضو عمومی جامعه مدرسین وضع موجود و بقاء افراد اشرافی و بعضا فاسد در مدیریت نظام جمهوری اسلامی را ماحصل تفکر مصلحت گرایان افراطی دانست و گفت: هرگاه خواهان مبارزه با افراد اشرافی می شدیم می گفتند: در صورت حذف مسئولان اشرافی، اخلال در نظام ایجاد می شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم توصیه به بعضی مسئولان نسبت به ساده زیستی را بی فایده برشمرد و افزود: گاه آنچنان این افراد درگیر اشرافیت و هزینه های گزاف  و خرج و مخارج میلیاردی هستند که حتی انگیزه ای برای سخن گفتن پیرامون ساده زیستی نمی ماند و آنان نیز این صفات را مورد تمسخر قرار می دهند.

وی اصل زمامداری در جامعه اسلامی را بر پایه ساده زیستی دانست و ابراز کرد: اگر ساده زیستی نباشد، دیگر تاثیر معنوی کلام و سخنان روحانیت از میان خواهد رفت./841/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
سلام. جناب آقای رئیسی قوه قضائیه رو که سروسامان دادند باید خودشون رو برای ریاست جمهوری سال آینده آماده کنند. به چند دلیل اول اینکه اینبار مردم خیلی خوب ایشون رو میشناسن و هر کس دیگه غیر ایشون بیاد تا بخواد بین مردم شناخته شه انتخابات تموم شده، دوم اینکه ایشون خوب میتونن با همه کار کنن و اتحاد و همدلی ایجاد کنن، سوم اینکه در این مدت ایشون خوب با دردها آشنا شدن و آخر اینکه مورد اعتماد رهبری هستند
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
باید با اشراف زدگی الیگارشی مقاومت کرد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
مردم بيان می کنند وباور دارند حوزه‌ را در جایگاه‌های حساس وکرسی های تصمیم گیری مسئولان بی بصيرت ، یا دنيا طلب‌ و محافظه‌کار که‌ با رهبری‌ در عمل همراه نیستند گرفته اند ....
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
تحریف اندیشه‌های امام خمینی خیانت نابخشنودنی به امام، انقلاب و نظام است.
1
0