۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۷۴۹۰۸
تحریف بنیانگذار (۵)

همسویی مؤسسه تنظیم و نشر با جریان های خاص سیاسی و غرب گرا

همسویی مؤسسه تنظیم و نشر با جریان های خاص سیاسی و غرب گرا
حجت الاسلام روان بخش گفت: متأسفانه از زمانی که مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام تأسیس شد با فکر و اندیشه ایشان فاصله گرفت و این نهاد همسویی با جریان سیاسی خاص و غرب گرا دارد.

حجت الاسلام قاسم روان بخش عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به خطر تحریف اندیشه های امام راحل در جامعه، گفت: افراد و نهادهایی که درصدد ترویج فرمایشات و اندیشه های امام خمینی(ره) هستند، باید تمام صدر و ذیل و تفسیر سخنان ایشان را استخراج کرده و نظر و موضع دقیق امام را به دست بیاورند.

حجت الاسلام روان بخش بیان کرد: تحریف تنها به معنای تغییر و انتخاب گزینشی کلام امام خمینی(ره) نیست؛ بلکه برخی اندیشه ها و موضع گیرهای روشن و صریح امام راحل را با غرض ورزی و انگیزه های سیاسی مورد تحریف و تغییر قرار می‌دهند.

برخی درصدد تحریف مواضع صریح امام راحل درباره آمریکا هستند

وی با بیان اینکه برخی مواضع صریح امام راحل درباره آمریکا را دستخوش تحریف خود قرار دادند، گفت: از ابتدای نهضت انقلاب، امام راحل آمریکا را دشمن درجه اول ایران و اسلام می دانستند و از آن به عنوان شیطان بزرگ یاد کرده بودند؛ اما امروز برخی این گونه بیان می کنند که اگر در این زمان امام خمینی(ره) زنده بودند، مسأله رابطه ایران با آمریکا را حل می کردند.

خاطره ای دیگر از هاشمی

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: مرحوم هاشمی رفسنجانی در خاطره ای بیان کرده بود که بنده اواخر عمر امام راحل خدمت ایشان رسیدم و امام به من فرمودند که تا خود شما زنده‌­اید، مسأله رابطه با آمریکا را حل کنید و این امر بعد از شما امکان پذیر نیست!

حجت الاسلام روان بخش ابراز کرد: هاشمی رفسنجانی با بیان این خاطره درصدد بود که به مردم القا کند منش و موضع امام خمینی(ره) در مسأله رابطه ایران با آمریکا تغییر پیدا کرده است؛ در حالی که هیچ سند و دلیل مستندی وجود ندارد که موضع گیرهای امام راحل نسبت به آمریکا تغییر پذیرفته باشد.

برخی درصدد تحریف مواضع صریح امام راحل درباره آمریکا هستند

فاصله مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام با فکر و اندیشه امام

وی با اشاره به جناحی و سیاسی عمل کردن مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و حاکم شدن تفکری خاص در این مجموعه، افزود: متأسفانه از زمانی که مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تأسیس شد با فکر و اندیشه ایشان فاصله گرفت و این نهاد همسویی با جریان سیاسی خاص و غرب گرا دارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) درباره تحریف های صریح امام خمینی(ره) سکوت اختیار کرده است و گاهی نیز خود این نهاد تحریف‌گر اندیشه ها و مکتب بیان گذار انقلاب اسلامی است و همچنین نشریات و مجلاتی که از سوی این مجموعه چاپ و منتشر می شود، این گونه القا می کنند که امام راحل طرفدار سکولاریسم و مدرنیته غربی بوده است.

نگرانی آیت الله مصباح یزدی از تحریف اندیشه های امام با نام امام خمینی

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: علامه مصباح یزدی نیز در سخنرانی های خود بیان کرده بود که ما از دشمنان انتظارات خاصی نداریم؛ اما این روزها افراد و مؤسساتی به اسم و اندیشه امام خمینی(ره) حرف ها و سخنان ایشان را تحریف می کنند و در این باره نگرانی جدی وجود دارد.

وی بر لزوم حفظ و صیانت از اندیشه های امام راحل از سوی طلاب و حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: طلاب و روحانیون با اندیشه و مکتب امام به صورت موضوعی آشنایی پیدا کنند و پژوهشگران حوزوی در هر یک موضوعات به تفسیر و ترویج اندیشه های امام راحل در جامعه بپردازند./998/ت301/ب1

ارسال نظرات