۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۷۴۷۵۰
تحریف بنیانگذار (۳)

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، یا هاشمی و روحانی!

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، یا هاشمی و روحانی!
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: هیچ فردی، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) را به عنوان مروج اندیشه و تفکرات امام راحل نمی‌داند.

حجت الاسلام حسن غفاری‌فر عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به شرح تاریخچه تحریف در صدر اسلام پرداخت و گفت: تحریف و انحراف از صدر اسلام، بلکه قبل از اسلام وجود داشت مثل تحریف تورات و انجیل، و از بعد اسلام، یهودیان و منافقان بسیاری از سخنان پیامبر اکرم (ص) را تغییر داده و تحریف می­ کردند.

وی با اشاره به آیه «مِنَ الَّذِينَ هَادُوا يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ» بیان کرد: خداوند در آیه 46 سوره نساء به تحریف سخنان پیامبر اکرم(ص) و وحی الهی، توسط یهودیان اشاره کرده است؛ از این رو تحریف یکی از ترفندهای قدیمی دشمنان حق و اسلام بوده و اختصاصی به زمان حال و آینده ندارد.

وی با اشاره به اقسام و انواع مدل و اهداف تحریف، ابراز داشت: برخی مواقع تحریف صریح و مستقیم سخنان و کلام برای ستیزه جویی و دشمنی روی می دهد و گاهی تحریف به صورت پنهان و چند وجهی کردن واقعیت و سخن حق، با هدف ایجاد تردید در مخاطب، واقع می شود.

حجت الاسلام غفاری فر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از آسیب تحریف و انحراف بی نصیب نبوده است، افزود: هویت، گفتمان اندیشه و تفکرات مؤسس و بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) از سوی برخی نهادها و افراد، مورد تحریف و تغییر قرار گرفته است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عوامل و اهداف تحریف سخنان امام راحل ابراز داشت: برخی به جهت ضعف اندیشه و درک، اندیشه ها و تفکرات ناقص خود را به کلام امام خمینی(ره) نسبت می دهند؛ در نتیجه اندیشه های بنیان‌گذار انقلاب توسط این افراد به انحراف کشیده می شود.

حجت الاسلام غفاری فر اظهار کرد: مرحله دوم تحریف بدخواهی، دشمنی علنی و ستیزه‌گری با سخنان و اندیشه‌های امام راحل و آرمان های انقلاب است؛ این مسأله و تحریف ممکن است، در رنگ، لباس و شمایل ایرانی و مذهبی روی دهد یا اینکه از سوی بیگانگان و رسانه های انگلیسی و آمریکایی محقق شود.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: علت سوم تحریف سخنان امام، توسط افراد ضعیف النفس صورت می گیرد، یعنی جهل به محتوا و سخنان امام خمینی(ره) ندارند و به طور کامل به اندیشه های امام راحل واقفند و همچنین آنها سوء نیت و قصد دشمنی نیز با نظام ندارند، اما می خواهند مناسک ظاهری و فرهنگ ملی ایرانی را با فرهنگ انقلابی و اسلامی جمع کنند و همچنین می خواهند اشرافیت و تجملات خود هم را داشته باشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: برخی افراد روزگاری انقلابی بودند و پست و مقام های بالایی در نظام اسلامی بر عهده داشتند؛ در مسیر حرکت انقلاب خسته شدند، از این رو به صراحت به دروغ پردازی روی آوردند و تحریف در تاریخ و اندیشه های امام خمینی(ره) را رقم می زنند.

حجت الاسلام غفاری فر اظهار کرد: برخی آقای مصدق که پای انگلیسی ها را به ایران باز کرد، مبدأ تاریخ تحول ایران اعلام می­‌کنند؛ از این رو اوج تحریف را در تاریخ رقم زدند و مبدأ نابودی استقلال ایران را به عنوان سند افتخار اعلام و همچنین مذاکره را میراث پیامبر گرامی یاد و صلح و مذاکره خفت آمیز با سران استکبار جهانی را به عنوان سند افتخار دولت بیان می کنند.

وی با هشدار به خطر تحریف اندیشه های امام راحل بیان کرد: بدترین نوع تحریف انقلاب و مکتب و اندیشه امام راحل، تحریفی است که به سبب ضعف ایمان و ضعف نفس فرد به جهت قدرت‌طلبی و زراندوزی روی می دهد که در نهایت کینه توزی و دشمنی با نظام اسلامی را در پی دارد.

حجت الاسلام غفاری فر بر لزوم حفظ و صیانت از اندیشه ها و مکتب امام راحل در جامعه تأکید کرد و افزود: امروز هیچ فرد انقلابی و مرید اندیشه های امامین انقلاب، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) را به عنوان مروج اندیشه و تفکرات امام راحل نمی داند، بلکه این نهادها را مروج اندیشه های مرحوم هاشمی رفسنجانی و روحانی می­‌داند که آنها مذاکره با غرب را به عنوان سند افتخار خود بیان می کنند؛ اگر غیر از این بود تا کنون مقابل مشی ذلیلانه که خلاف منطق و مشی استقلال طلبانه امام خیمنی(ره ) هست، موضع گیری می کردند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) اظهار کرد: نهادها و مؤسسات منسوب به امام خمینی(ره) میراث داران و حافظ فیزیکی نام امام راحل، نه میراث داران روح متعالی و اندیشه های بلند ایشان هستند و هیچ فردی آقایان منتسب به ایشان را میراث داران واقعی بنیان گذار انقلاب توصیف نمی کند.

حجت الاسلام غفاری فر ابراز داشت: حرم امام خمینی(ره) را با برخی بقاع متبرکه و امامزادگان مقایسه کنید و خواهید فهمید که حرم امام چقدر از نظر فضای معنوی با بقاع متبرکه فاصله دارد. شما بین ستیزه گری دول انگلیسی، آمریکایی و صهیونیستی با جریان حزب الله عاشق امام و رهبر معظم انقلاب با ستیزه‌گری این دولت‌ها با افرادی همچون حسن خمینی و حسن روحانی مقایسه کنید./998/ت301/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شیخ حیدر
Iran, Islamic Republic of
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
سلام و‌تشکر از زحمات حاج اقای عزیز
1
0
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
حضرت آقای غفاری فرموده اند: هیچ فردی، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) را به عنوان مروج اندیشه و تفکرات امام راحل نمی‌داند.
مستندات شرعی ادعای «هیچ فردی» چیست و ایشان چگونه استقراء کرده اند؟
0
0
هادی مهدوی
Iran, Islamic Republic of
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
مؤسسه تنظم و نشر آثار امام و سایت جماران در خدمت اصلاح طلبان و منافقان بر ضربه زدن به ریشه نظام اسلامی است.
1
0
غلامرضا غلامی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
خیلی خوب و عالی
احسنت به حاج آقای غفاری فر که حرف دل ما را زدند
1
0
ناشناس
Austria
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
درود بر رسال انقلابی
0
0