۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۷۲۹۱۸
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم:

رفتارهای انقلابی نباید سبب تضعیف و زیر سؤال رفتن کلیت نظام اسلامی شود

رفتارهای انقلابی نباید سبب تضعیف و زیر سؤال رفتن کلیت نظام اسلامی شود
حجت الاسلام غفاری از نیرو‌های انقلابی خواست که مراقب باشند، مطالبات و دغدغه های خود را هوشمندانه مطرح کنند و بهانه به دست مغرضان و کینه توزان ندهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن غفاری فر، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مهم ترین شاخصه انقلابی گری را «صبر هوشمندانه» توصیف کرد و گفت: صبر هوشمندانه بدین معنا است که وضعیت موجود را رصد کرده و نقادانه و عالمانه اوضاع سیاسی را رصد کنند.

وی با بیان اینکه رفتارهای انقلابی نباید سبب تضعیف و زیر سؤال رفتن کلیت نظام اسلامی ایران شود، افزود: نباید رفتارها و حرکت هایی به نام انقلابی گری، فرصتی برای سوء استفاده به افرادی دهد که هشت سال کشور را بر اثر سطحی اندیشی یا خیانت به ورطه یأس و ناامیدی هدایت کردند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) بیان کرد: تا کنون مردم و نیروهای انقلابی با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در عرصه های فرهنگی، اجتماعی در مسیر صحیح حرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران برخلاف تصور دشمنان در مسیر عزت قرار دارد، افزود: مسؤولان کشور به درستی مبارزه با شیوع کرونا را مدیریت کردند؛ همچنین در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی در این مسائل با بحران های سختی روبه رو شدند؛ ایران اسلامی علی رغم همه مشکلات، با وجود تحریم های سخت و شدید به مسیر خود ادامه می دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) اظهار داشت: برخی با جهالت یا خیانت و  عدم مدیریت صحیح اجتماعی، هشت سال به صدور پیام های ناصحیح و ناصواب سیاسی پرداختند و به گونه ای وانمود کردند که رونق اقتصاد کشور تنها با برداشته شدن تحریم ها تحقق خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری فر ابراز کرد: از سوی دیگر نیروها و دلسوزان انقلابی در برابر این پالس های منفی موضع گیری فعال داشتند؛ از این رو شکاف عظیمی میان حاکمیت اجرایی و بدنه انقلابی به وجود آمده است و اگر در این زمینه مدیریت صحیحی انجام نشود؛ یأس اجتماعی روی خواهد داد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) بیان داشت: نتیجه یأس اجتماعی بر میزان مشارکت در انتخابات 1400 تأثیرگذار خواهد بود و امنیت ملی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی آسیب پذیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در یکشنبه سیاه سال 1391 درگیری میان رییس مجلس شورای و رییس جمهور وقت صورت گرفت، افزود: نتیجه این رویداد، انتقال یأس و ناامیدی به جامعه، ایجاد تفرقه و شقاق میان مردم بود؛ از این رو حضرت آیت الله خامنه ای تذکراتی جدی به سران قوه مقننه و مجریه دادند.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری فر با بیان اینکه باید نیروهای انقلابی با اقدامات قانونی مطالبه خود را پیگیری کنند، گفت: باید نیروهای انقلابی بر رفتارها و عملکرد سران سه قوه نظارت کنند، اما نباید رفتارها و حرکت هایی را نشان دهند که ماجرایی مشابه یکشنبه سیاه دوباره اتفاق بیفتد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ابراز کرد: رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهارات نظرهای خلاف واقع درباره قم داشته است، اما نباید به این بهانه تمام تلاش‌های تیم مدیریت این ستاد، وزارت بهداشت و خادمان مردم را زیر سؤال ببریم، بلکه باید ابتدا اعتراض خود را به گونه ای مطرح کنیم تا وی از مردم قم عذرخواهی کند و در صورتی که پاسخی نگرفیتم آن گاه اعتراض و شکایت خود را از طریق قوه قضاییه پیگیری کنیم./998/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
چرا دادگاه برادر جهانگیری در بانک گردشگری ، ولی الله سیف در بانک مرکزی و جلسه دوم محاکمه احمد عراقچی برگزار نمیشه؟!!!
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
نکات دقیقی را جناب آقای غفاری بیان کرده اند، امید که مورد توجه جریان های انقلابی قرار گیرد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
درود بر خبرگزاری انقلابی رسا
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
حالا کی گفته این جماعت .. انقلابی هستن
0
0