۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۶۷۲۸۵۰
حجت الاسلام والمسلمین گرجیان:

جریان‌های انقلابی فعالیت‌های خود را بر اساس مشورت با بزرگان حوزه انجام دهند

جریان‌های انقلابی فعالیت‌های خود را بر اساس مشورت با بزرگان حوزه انجام دهند
استاد حوزه علمیه قم گفت: بزرگان حوزوی و اعضای جامعه مدرسین گروه‌های طلاب جوان و جریان‌های مختلف حوزوی را زیر چتر واحد جمع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی گرجیان، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین شاخص های انقلابی گری در حوزه های علمیه پرداخت گفت: باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و توصیه های مراجع عظام تقلید، معیار، چارچوب و شاخص انقلابی گری در حوزه های علمیه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب حوزویان را به توصیه های مراجع عظام تقلید راهنمایی کرده اند؛ از این رو، باید همواره در تمامی حرکت ها حرمت مراجع، علما و بزرگان حوزوی حفظ و صیانت شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) اظهار کرد: متأسفانه برخی به اسم انقلابی گری در حوزه های علمیه، حرکت های خودسرانه ای را انجام می دهند که سبب ایجاد شقاق و ناهماهنگی میان نیروهای انقلابی و همچنین اختلاف و درگیرهای سیاسی داخلی و ملی خواهد شد که اصل نظام حوزه را زیر سؤال می برد.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان بر ضرورت ایجاد میثاق و وحدت میان گروه های حوزوی تأکید کرد و گفت: بیشتر طلاب و نیروهای انقلابی حوزوی نیات پاکی دارند؛ اما باید آنها بر اساس رهنمودها و توصیه های بزرگان حوزه و هشدارهای آیت الله کعبی را مد نظر خود قرار دهند؛ تا اینکه هزینه برای نظام اسلامی و حوزه های علمیه ایجاد نشود.

وی حرکت های خودسرانه با نام انقلابی گری در حوزه را امری اشتباه و غیر معقول توصیف کرد و افزود: مرحوم آیت الله یزدی سردمدار و شاخص انقلابی گری در حوزه های علمیه بود، اما با بسیاری از این حرکت های خودسرانه طلاب که برای نظام اسلامی هزینه ایجاد می کند، مخالفت می کرد و جلوی انجام این گونه حرکت ها را می گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان با اشاره به هشدارهای آیت الله کعبی درباره حرکت های خودسرانه به انقلابی در حوزه های علمیه گفت: آیت الله کعبی، عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هشدار دادند که باید جلوی برخی فعالیت ها که سبب ایجاد هزینه برای نظام اسلامی خواهد شد، گرفته شود؛ زیرا این گونه حرکت سبب خواهد شد که کل ساختار حوزه های علمیه زیر سؤال برود.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با بیان اینکه حرکت‌­های نیروهای انقلابی در حوزه بر اساس انسانیت و در مسیر الهی صورت گیرد، افزود: طلاب و نیروهای انقلابی با بزرگان حوزوی مشورت کنند و جریان های انقلابی حوزوی حرکت های خود را بر اساس توصیه های آنها انجام دهند.

وی بر لزوم ایجاد میثاق، اتحاد و یکپارچگی تمام جریان های حوزوی و انقلابی تأکید کرد و گفت: باید بزرگان حوزوی، رییس و اعضای محترم جامعه مدرسین همچون آیت الله کعبی، گروه های طلاب جوان و تشکل های مختلف حوزوی را زیر یک چتر واحد جمع کنند؛ تا این که این جریان ها، فعالیت های خود را با مشورت با بزرگان حوزوی انجام دهند./998/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید جلال حسینی اصل
Iran, Islamic Republic of
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
منتظریم نوک دماغ بین ها آقای گرجیان رو هم ملاحظه کار و غیرانقلابی خطاب کنن
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
زیبا به موقع و روشنگرانه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
آفرین به رسا
1
0
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
استاد گرجیان عزیز کار از رستاخیز علمی و فنی و...گذشته بعضی از هم لباسی ها ی شما نا آموخته امام خمینی شده اند ،خون دل نخورده انقلابی شده اند می تازند تاختی یهود وار ، حیثیت انقلاب در خطره.اگر لطف بفرمایید با ایمیل اینجانب تماس بگیرید مشروحاً شاید نکات قابل توجه ای بعرضتان برسانم
0
0