۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۷۵۳۲۱
تحریف بنیانگذار (۳۲)

تحریف سیره امام خمینی از حسینیه ساده جماران تا مرقد مجلل

تحریف سیره امام خمینی از حسینیه ساده جماران تا مرقد مجلل
حجت الاسلام صباغیان تصویر به یاد مانده از امام خمینی در اذهان مردم را حسینیه جماران دانست.

حجت الاسلام سید ابراهیم صباغیان عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با انتقاد از رویکرد تجملی در ساخت مرقد مطهر امام راحل، تکریم شخصیت ایشان را با زرق و برق دنیایی بی تناسب دانست و اظهار داشت: حفظ شأن امام راحل به این نیست که مرقدشان را زرق و برق دهیم و مثلا با کاشی کاری گران به دنبال احترام به ایشان باشیم بلکه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) با ترویج و عمل به سبک زندگی ساده امام راحل است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم نگاه مردم به تجملات حرم امام خمینی (ره) و زندگی لوکس و لاکچری برخی از منتسبان ایشان را منفی ارزیابی کرد و بیان داشت: مردم که ساده زیستی امام را در طول حیاتشان دیده اند این ها را قبول نمی کنند و متضاد با سیره امام راحل می دانند.

وی صرف هزینه کلان برای موسسات کم بازدهی که وظیفه شان تبیین گفتمان امام خمینی(ره) است را نادرست قلمداد کرد و با اشاره به تاکیدات امام راحل به علما و روحانیت مبنی بر دوری از اشرافیت، گفت: اکثریت روحانیون زندگی ساده ای دارند گرچه شاید برخی این ضرورت را رعایت نکنند. البته هرگز نمی توان رفتار افرادی معدود را به عموم روحانیت تعمیم داد.

حجت الاسلام صباغیان همچنین زندگی مقام معظم رهبری و فرزندان ایشان را ساده ارزیابی کرد و افزود: امروز حتی دشمنان نیز اذعان به ساده زیستی رهبری معظم دارند و نقطه ای خاکستری را در زندگانی ایشان پیدا نمی کنند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات