۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۷۵۳۲۶
تحریف بنیانگذار (۳۶)

توجیه کاخ نشینی و اشرافیت؛ انگیزه تحریف امام

توجیه کاخ نشینی و اشرافیت؛ انگیزه تحریف امام
استاد حوزه علمیه قم گفت: وقتی افراد در سبک زندگی تغییر کردند، سیره امام را توجیه یا تحریف می کنند تا عملکرد سوء خودشان را موجه نشان دهند.

حجت الاسلام مهدی علیزاده، عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، تحریف آرمان ها و ارزش های انقلابی را خطر پیش روی آینده انقلاب ارزیابی کرد و به بیان چرایی تحریف شخصیت و سیره امام خمینی (ره) پرداخت و اظهار داشت: در اوایل انقلاب عده ای از مسئولان و روحانیت به مانند امام راحل ساده زیست بوده و از زندگی ساده و بدون تشریفات برخوردار بودند. اما به مرور در زندگانی دنیوی خود از این ویژگی فاصله گرفتند، رفتار خود را توجیه کردند و در مرحله بعد به تحریف رفتار امام برای توجیه رفتار خود پرداختند.

وی گرفتار شدن به اشرافیت و نفود فکری و جریانی را مقدمه تغییر و دگراندیشی در اصول و مبانی سیاسی دانست و افزود: وقتی این افراد در سبک زندگی دنیازده شدند، رفتار امام را غلط و انحرافی معنا و تفسیر کردند تا عملکر سوء خودشان را موجّه نشان دهند.

استاد حوزه علمیه قم وظیفه روحانیت و نسل جوان انقلابی را روشنگری، ایستادگی و مبارزه با تحریف اندیشه و شخصیت امام راحل عنوان و تاکید کرد: در دهه دوم انقلاب هیچکس احتمال این کج روی ها و تفسیر غیرواقعی از شخصیت امام راحل را نمی داد، ولی الان از طریق جریان رسانه ای غرب زده، اشرافیت در حال توجیه، رسمیت یافتن و نهادینه سازی است.

وی افزود: این عرصه نیز نوعی مبارزه است. ادبیات رایج در آستانه دهه پنجم انقلاب نیازمند مراقبت است.

حجت الاسلام علیزاده مراجعه به محکمات کلام و اندیشه امام را در استکبار ستیزی، ساده زیستی، نفی اشرافی گری و تولید ادبیات جدید و علمی وظیفه رسانه ها، مبلغان و شخصیت های دارای تریبون در جریان انقلاب دانست و گفت: باید تلاش شود شخصیت امام راحل به صورت صحیح و واقعی بیان شود تا اگر کج روان و دنیازدگان مسیرشان را اصلاح نمی کنند، نسل نو و جوان راه امام را درست درک کند و تصویری روشنی از امام در ادراک ذهنی آنها شکل بگیرد.

وی با انتقاد از کاخ نشینی و اشرافی زدگی برخی از منسوبان و مدعیان پیروی از امام ابراز کرد: البته تجمل طلبی لزوما از فساد نیست، اما در هر حال امام راحل با آن مخالف بود. ما نباید درباره مجهول ماندن شخصیت امام نا امید شویم؛ باید راه را درست و سیره امام راحل را مستدل و هنرمندانه بیان کنیم تا بتوانیم نسل آینده را در یابیم.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین توصیه راهبردی رهبر معظم انقلاب به رعایت اخلاق و معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب را مدنظر قرار داد و گفت: تقویت معنویت و اصول اخلاقی اسلام، جوانان و مسئولان را در آینده از انحراف حفظ می کند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات