۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۷۵۳۸۵
زاکانی:

تنها راه پیش روی مجلس و دولت، گفت‌وگو و تفاهم است

تنها راه پیش روی مجلس و دولت، گفت‌وگو و تفاهم است
زاکانی، با تاکید بر اینکه قانون مصوب مجلس، نقطه اتکاء دولت در مدیریت پرونده هسته ای است، گفت: تنها راه پیش روی مجلس و دولت، گفت‌وگو و تفاهم است.

به گزارش سرویس سیاسی رسا، علیرضا زاکانی با اشاره به حواشی روز گذشته در ارتباط با اجرای قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» و در خصوص الزامات هماهنگی دولت و مجلس در این مسیر، اظهار داشت: در این خصوص، چند اصل مهم وجود دارد که توجه به آنها می‌تواند عمق اثرگذاری جمهوری اسلامی را در سطح بین المللی افزایش دهد و حرف حق و منطق درست ما را در سطح جهان به کرسی بنشاند.

وی ادامه داد: امروز در سطوح مختلف در سطح جهان، جنگ سنگین اراده‌ها در جریان است که اراده قوی ما این امکان را فراهم می‌کند که در سطح بین‌المللی حساب ویژه‌ای برای ما باز کنند و حرکت‌های ما تعیین کننده باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: نخستین اصل در این زمینه آن است که در رابطه با ایفای نقش مردم و منتخبان مردم در مجلس در مسائل گوناگون، ابتکار عملی به خرج داده شود که نتیجه آن، تأمین منافع ملت و مصالح انقلاب اسلامی باشد و این ابتکار عمل در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها رقم خورد و مجلس تلاش کرد تا بر اساس مصالح ملی و منافع مردم قانون‌گذاری کند.

زاکانی تصریح کرد: این اقدام مجلس و قانون‌گذاری صورت گرفته، یک نقطه اتکاء قوی برای دولت در مدیریت پرونده هسته‌ای و روند گفت‌وگو‌هاست.

وی با اشاره به اصل دوم در این مسیر گفت: دولت به عنوان مجری قانون و مجلس به عنوان قانون‌گذار و ناظر، باید یک نوع پیوستگی، هم‌افزایی و توافق جدی برای اجرای قانون داشته باشند و این پیوستگی، باعث خواهد شد تا دیگر  کسی دوگانه‌سازی‌های کاذب ایجاد نکند و خروجی کار و محصول نظام جمهوری اسلامی را تخریب نکند؛ لذا آ‌نچه مدنظر است این است که هم مجلس و هم دولت در این مسیر هماهنگ با هم و موفقیت‌آمیز عمل کنند.

بیانیه سازمان انرژی اتمی ابهام داشت/ تنها راه پیش روی مجلس و دولت، گفت‌وگو و تفاهم است

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل رخ داده در جلسه روز گذشته مجلس اظهار داشت: با توجه به این که بیانیه صادر شده از سوی سازمان انرژی اتمی بعد از سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ابهام داشت و تناقض‌هایی با قانون مصوب مجلس و فرمایشات رهبر انقلاب در هفته‌های اخیر از آن برداشت می‌شد، مجلس دیروز مسیری را شروع کرد که ماحصل آن و نیز بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و دولت و رهنمودهای دیروز عصر مقام معظم رهبری، در نهایت این اطمینان خاطر را ایجاد کرد که با ارتباط و همدلی دولت و مجلس، هدف قانون محقق می‌شود و امکان مقابله با زیاده‌خواهی‌های دشمنان در موضوع هسته‌ای نیز فراهم می‌شود.

زاکانی تأکید کرد: لذا تنها راهی که هم‌اکنون پیش روی مجلس و دولت قرار دارد، گفت‌وگو و تفاهم است؛ یعنی دولت با نمایندگان به گفت‌وگو بنشیند و این اطمینان را ایجاد کند که قانون به درستی اجرا می‌شود.

وی افزود: این تفاهم و همدلی باید بر مبنای قانون مصوب مجلس و منافع ملی ایجاد شود و اگر اختلاف سلیقه‌ای نیز وجود دارد، در همین مسیر قابل حل است./998/د101/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
عبد الله ایرانپور
Iran, Islamic Republic of
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
سلام;لطفامتذکرشویدباتوجه به سخنان رییس مجلس درتجلیل ازپژوهشگران برتر،مجلسیهابه سوگندخودوفا کنندوذرتادردفاع ازحق وعدالت ومصالح مردم وکشوردربحث بودجه که مسبوقاوبویژه طی سالهای اخیربانوع بودجه نویسی باعث سوداگری وتضعیف اقتصادی ملت بودندکوتاه نیایندضمناخلوص عمل راباحذف ماده"۷تا۲۱؟برابری حقوق"بیشترثابت کنند!تشکر(عبداله ایرانپور
0
0