۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۷۵۴۰۰
فرهنگ و جهش تولید (۵۲)؛

گسترش فرهنگ کار و تلاش، گرداننده چرخ تولید

گسترش فرهنگ کار و تلاش، گرداننده چرخ تولید
حجت الاسلام خانزاده گفت: طبق نص قرآن، مومن بر تلاش استوار است و به اندازه کار انجام شده، رزق از جانب خداوند دریافت می کند، این همان فرهنگ خودباوری و ما می توانیم است.

حجت الاسلام حمید خانزاده استاد سطوح عالی حوزه در موضوع تحقق جهش تولید از دیدگاه فرهنگی به خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا گفت: در جهش تولید، مهم ترین مسئله خودباوری می باشد و بسیار حائص اهمیت است، که انسان مسلمان، شیعه و ایرانی به باور و ایمان خودباوری خویش متکی باشد.

وی افزود: باید عنوان جمله خوباوری ما می توانیم، از نظر فرهنگی، در تمام اقشار جامعه و اعم مردم، از جوان و مسن، مرد و زن، در جامعه بنیان گذاری شود؛ به عنوان مثال برای تشریح موضوع، در کشور ما هزاران هزار، تلفن همراه ساخت کشورهای بیگانه وجود دارد، اما متاسفانه نسبت به این موضوع و ابزارهای دیجیتال بی تفاوت و غافل مانده ایم و باید این مشکلات بررسی و برطرف شود.

استاد سطوح عالی بیان کرد: خودباوری در کشور عزیز ما، باید همانند خانواده ای باشد که در منطقه دور افتاده و بدون دسترسی به امکانات، زندگی می کنند و امرار معاش خود را از نعمت های الهی و کار و تلاش خود بدست می آوردند.

وی اظهار داشت: طبق نص صریح قرآن کریم، مومن همواره بر کار و تلاش استوار است و به اندازه کار و تلاش انجام شده، رزق و پاداش از جانب خداوند دریافت می کند که این همان فرهنگ خودباوری و ما می توانیم است؛ یعنی بهانه ای و مانعی برای کار و تلاش، جلو دار انسان مومن نباشد.

حجت الاسلام خانزاده اشاره کرد: متاسفانه در کشور ما فرهنگ کار و تلاش نکردن و مزد نگرفتن رواج میدا کرده است که مخالف دستورات خداوند در قرآن کریم می باشد؛ مانند دلالی و کارهای اینترنتی.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا مبنی بر راهکار مناسب برای ایجاد فرهنگ صحیح در موضوع جهش تولید گفت: کشور ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم بیشترین خسارات و زیان را دید؛ اما بعد از اتمام جنگ شروع به کار و تلاش و همت کرد و امروزه یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا در همه عرصه ها می باشد، این همان فرهنگ خودباوری و کار و تلاش است که اجنبی ها پیروی کرده اند، الان باید غفلت را کنار بگذاریم، آستین هارا بالا بزنیم و با همت و تلاش مضاعف به نهایت حد خودکفایی و خود باوری در جهش تولید برسیم.

سینا ریاحی
ارسال نظرات