۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۶
کد خبر: ۶۷۵۴۳۲
حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده:

گسترش اعتکاف مرهون حمایت رهبر انقلاب است

گسترش اعتکاف مرهون حمایت رهبر انقلاب است
حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده گفت: در سال های گذشته اعتکاف گسترش چشمگیری داشته است و این امر مرهون حمایت های رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین فلاح زاده رئیس مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم و دبیر علمی همایش اعتکاف، معنویت و اخلاق در این همایش که امشب در حرم حضرت معصومه برگزار شد، با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از اعتکاف گفت: در سال های گذشته اعتکاف گسترش چشمگیری داشته است و این امر مرهون حمایت های رهبر معظم انقلاب است.

 دبیر علمی همایش اعتکاف، معنویت و اخلاق اظهار داشت: معتکف مهمان خداست همانگونه که روزه دار مهمان خداست و این عبادات برکات خاص خود را دارد.

وی با اشاره به محدودیت های ایجاد شده بواسطه کرونا و تعطیلی اعتکاف بیان داشت: شرایط موجود، ما را از اعتکاف محروم کرده و چاره ای نیست جز اینکه از باطن این عبادت بهره ببریم و از ادعیه استفاده کنیم و بهتر است در این روزها روزه مستحبی یا قضا بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده ابراز داشت تاکنون 5 همایش با موضوع اعتکاف برگزار شده است و این ششمین همایشی است که انجام شده است و در مجموعه این همایش ها بیش از 7000 اثر در قالب های کتاب، مقاله و دیگر قالب ها ارائه شده است.

وی افزود: در همایش حاضر 2306 اثر به دبیرخانه همایش رسیده و این آثار در سه مرحله بررسی شده است، تا از میان آنها آثار برتر معرفی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده گفت: در این مرحله 3 کتاب و 4 مقاله برگزیده شد و در این میان شاهد حضور آثاری هستیم که به موضوعات روز و کاربردی  پرداخته اند و از قضا یکی از این موضوعات «اعتکاف در شرایط سخت» و یا اثر دیگری داریم که به تاثیر گذاری اعتکاف برخانواده می پردازد./1399/

ارسال نظرات