۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۷۵۴۷۱
آیت‌الله حسینی همدانی در کنگره استانی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز البرز:

قدرت و اقتدار ایران اسلامی به برکت خون شهدا است

قدرت و اقتدار ایران اسلامی به برکت خون شهدا است
البرز - نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: قدرت و قوت ایران اسلامی از خون شهدایی است که بر زمین ریخته و دست‌ها و پاهایی است که در این مسیر قلم شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، کنگره استانی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز البرز پیش از ظهر (سه‌شنبه) باهدف تجلیل از خانواده زنان شهیده و زنان جانباز و آزاده استان با حضور و سخنرانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در مجتمع اقامتی تفریحی ایثار کوهسار شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت امام علی علیه‌السلام به بیان فضایل و ویژگی‌های حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام پرداخت و بیان داشت: هر کس که خدمت نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین علیه‌السلام برسد مرید حضرت خواهد شد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام صلی‌الله و آله و سلم در مورد جایگاه امام علی علیه‌السلام که می‌فرماید «عَلِیٌّ مَعَ الْقُرْآنِ وَ الْقُرْآنُ مَعَ عَلِی»، بیان داشت: سیصد آیه در شأن و فضیلت امیرالمؤمنین علیه‌السلام نازل‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه شهدا همچون مشعل‌های هدایت و نورانی‌ای هستند که باعث روشن شدن مسیر برای افراد جامعه می‌شوند، بیان داشت: مشعل هدایت چون چراغ، هم خودش روشن است و هم روشنی می‌بخشد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بصیرت یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های شهداست، خاطرنشان ساخت: شهدا در آن زمان مسیر درست را تشخیص دادند و تا اهدای جان خود پیش رفتند.

وی در ادامه با اشاره به نقش تأثیرگذار مادران و همسران شهدا، جانبازان و ایثارگران، بیان داشت: بانوان به تأسی از حضرت ام‌البنین و زینب کبری علیهماالسلام پا جای پای آنان گذاشتند.

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: آنان که خود در این مسیر صدمه‌دیده بودند فرزندانی برای این مسیر تربیت کردند و همسران خود را نیز برای ادامه این راه تشویق کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه ما در یک جنگ همه‌جانبه ادراکی قرار گرفتیم، بیان داشت: در این جنگ همه عقاید و اعتقادات ما تحت محاصره است.

وی در ادامه نقش خانواده شهدا و ایثارگران را مهم و اثرگذار برشمرد و تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند بین ارزش‌ها فاصله بیاندازند اما خانواده شهدا باید از این ارزش‌ها دفاع کرده و آن را نشر و توسعه دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای حداکثری استکبار جهانی بر ایران اسلامی، تصریح کرد: دشمن سعی می‌کند تا با این فشارها کاری کند که حتی خانواده شهدا با عکس شهید خود به خیابان‌ها آمده و در مقابل نظام بایستند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به جنگ ادراکی دشمن، عنوان کرد: در زمان صدر اسلام کفار و دشمنان با ترفندهای مختلف جنگ ادراکی کاری کردند که امیرالمؤمنین علیه‌السلام که مظهر عبادت و بندگی خداست به نحوی به مردم القاشده بود که بعد از شهادت حضرت می‌گفتد مگر علی نماز هم می‌خواند؟

وی در ادامه با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمن برای نیروهای ارزشی و انقلابی، بیان داشت: دشمن در این دوره سعی می‌کند تا با فشارهای مختلف رسانه‌ای بر جریان نیروهای ارزشی و انقلابی آنان را تحریک و به نفع جریان خود به‌کارگیری کند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه خون شهدایی که در این مسیر ریخته شده اجازه انحراف و تحریف ارزش‌ها و آرمان‌ها را نخواهد داد، گفت: بااینکه ممکن است در این مسیر ریزش‌هایی صورت گیرد اما چند برابر آن جذب و رویش قرار دارد لذا این راه کند یا تند می‌شود اما هرگز ایستا نخواهد شد و به امید خدا مسیر روشن است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در همین دوران تحریم و فشارهای اقتصادی خارجی و نق زدن و سمپاشی های عده‌ای داخلی، مسیر همچنان روبه‌جلوست؛ گفت: به امید خدا بعدازاین سختی‌ها رویش و گشایش‌هایی خواهد بود که یک افق جدیدی را برای ارزش‌های اسلامی به وجود خواهد آورد.

وی در خاتمه ادامه بابیان اینکه قدرت و قوت نظام اسلامی از دانش هسته‌ای و موشک‌های بالستیک و نظامی نیست، یادآور شد: قدرت و قوت ایران اسلامی از خون شهدایی است که بر زمین ریخته و دست‌ها و پاهایی است که در این مسیر قلم شده است.

ارسال نظرات