۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۷۵۵۳۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری تشریح کرد؛

اعمالی برای پر کردن خلأ معنوی عدم برگزاری اعتکاف

اعمالی برای پر کردن خلأ معنوی عدم برگزاری اعتکاف
اصفهان - آیت الله مهدوی گفت: برگزار نشدن مراسم معنوی اعتکاف ممکن است موجب خلأ معنوی در انسان بشود، می توان با انجام اعمال مخصوص این ایام نیاز معنوی خود را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در سخنرانی مجازی با اشاره به شور و استقبال گسترده مردم برای حضور در مراسم اعتکاف در کشور، گفت: هرساله در استان اصفهان نزدیک به 85 هزار نفر در این مراسم معنوی و پرفیض شرکت می‌کردند که اگر امسال نیز این مراسم برگزار می‌شد به طور طبیعی تعداد بالاتر می‌رفت.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه لذت معنوی اعتکاف باعث می‌شود افراد مبلغ حضور دیگران در این مراسم باشند، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور ما و جهان باعث شده که بسیاری از مراسمات معنوی و دینی از جمله اعتکاف‌ها حذف شود و یک خطر خلأ معنوی در وجودمان احساس کنیم.

وی با بیان اینکه در اعتکاف همیشه می‌گفتیم انسان می‌تواند فقط در مسجد معتکف شود، خاطرنشان کرد: اینکه در خانه معتکف بشویم صحیح نیست اما اعمال سه روز سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم را می‌توانیم بدون نیت اعتکاف در منزل انجام بدهیم، از جمله اینکه این روزها روزه داری بسیار ثواب دارد و اعمال ام داوود منوط به داخل مسجد بودن نیست بلکه مشروط به روزه داری است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری غیبت امام زمان(عج) را بزرگترین گرفتاری انسان عنوان کرد و افزود: همه پایان غیبت امام زمان(عج) و پایان شیوع ویروس کرونا و بیماری‌ها را در این ایام حین انجام اعمال و عبادات طلب کنیم تا ان شاء الله شاهد گشایشی در این عرصه باشیم.

آیت الله مهدوی زیارت امین الله و ختم قرآن کریم را از اعمال توصیه شده و پر برکت در ایام البیض دانست و تصریح کرد: برای ختم قرآن در این سه روز مبارک ماه رجب، می‌توان روز نخست 12 جز، روز دوم هم 12 جز و روز سوم 6 جز باقی مانده را تلاوت کرد و از ظهر تا مغرب مشغول اعمال ام داوود شد.

وی در پایان اظهار کرد: افراد می‌توانند هدیه خدمت ائمه معصومین(ع) برای هرکدام یک هزار صلوات هدیه کنند، مهم این است که در اثر هدیه‌ای که خدمت حضرات معصومین(ع) می‌رود بتواند دل خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) وصل کند و آن معیت که در آیه 119 سوره توبه به آن اشاره شده و گفته شده است دائما متصل به امام زمان(عج) باشید از این طریق می‌تواند میسر بشود./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات