۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۷۵۵۳۵
امام جمعه ازنا:

طلاب با تهذیب نفس مردم را به مسیر مکتب الهی هدایت کنند

طلاب با تهذیب نفس مردم را به مسیر مکتب الهی هدایت کنند
لرستان - حجت الاسلام سپهوند به نقش تربیتی و تبلیغی طلاب اشاره کرد و گفت: همه باید تلاش کنند در مکتب الهی تربیت شوند و دیگران را نیز به این سمت هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی سپهوند، ظهر امروز در جمع روحانیون و طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) ازنا به مناسبت ولادت امیرالمؤمنین(ع) گفت: بنا بر فرموده پیامبر بزرگ اسلام(ص) تمام خصلت های پیامبران در وجود علی ابن ابیطالب(ع) جمع شده است.

امام جمعه ازنا افزود: امام علی(ع) نماد و الگویی از انسان کامل است که می تواند سرمشق و اسوه انسان ها در دستیابی به سعادت اخروی و دنیوی باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام علی(ع) خروجی مکتب پیامبر بزرگ اسلام بوده و از افتخارات امیر مؤمنان(ع) تربیت شدن در آن مکتب است.

حجت الاسلام سپهوند با بیان حدیث «أنا أدیبُ اللّه و عَلِی أدِیبی»، افزود: پیامبر اکرم فرمودند«من تربیت ‌شده خدا هستم و علی تربیت ‌شده من»، به همین دلیل همه باید سعی کنند با تربیت شدن در مکتب الهی، دیگران را نیز به این سمت سوق دهند.

طلاب با تربیت شدن در مکبت الهی، دیگران را نیز به این سمت سوق دهند
 امام علی معیار و میزان حق است

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) در راه ترويج و گسترش دين مبين اسلام و ارزش‌های الهی و توحيدی آن تلاش بسيار کرد، اظهار داشت: رشادت‌ها و فداکاری‌های امام علی(ع) در صدر اسلام در کنار هدایت‌ها و رهبری پیغمبر اسلام(ص) موجب شد که دین مقدس اسلام قوت بگیرد.

امام جمعه شهرستان ازنا در پایان خاطرنشان کرد: مهم ترین راه برای رسیدن به سعادت و عزت و آسان‌ترین راه برای به دست آوردن آن، ولایت امیرالمؤمنین(ع) است، زیرا علی(ع) معیار و میزان حق است./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
آنچه مسئولیت روحانیت را سنگین کرده است، رسالت تولید نرم‌افزار نظام جمهوری اسلامی و روزآمد کردن فقه در پیچیدگی‌های حیات امروزی است.
1
0