۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۷۵۵۴۹
وزیر بهداشت در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد؛

روحانیت؛ سردمدار رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی

روحانیت؛ سردمدار رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی
وزیر بهداشت با بیان اینکه روحانیت تشیع سردمدار رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی است، گفت: این موضوع در تاریخ ثبت خواهد شد و مورد قضاوت آیندگان قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سعید نمکی وزیر بهداشت صبح امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی به ارائه گزارشی از روند فعالیت های وزارت بهداشت در ایام کرونایی پرداخت و گفت: امروز علی رغم همه مشکلات و تحریم ها در وضعیت خوبی به سر می بریم.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از برجستگان عرصه پزشکی در زمینه مدیریت ایران نسبت به ویروس منحوس کرونا حیرت زده شده اند، اظهار داشت: ما در وزارت بهداشت بسیار تنها هستیم و علی رغم همه فعالیت ها همراهی چندانی از جانب برخی مسؤولان احساس نکرده ایم؛ حتی از آن یک میلیارد دلاری که قرار بود بنا به دستور رهبر معظم انقلاب به ما بدهند، حداکثر 60 درصد اخذ کرده ایم.

نمکی با اشاره به اینکه همه هم و غم ما این است که به اقتصاد کشور آسیب نرسد، خاطرنشان کرد: ما از مدت ها قبل اعلام کرده بودیم که ترددها به برخی جاها را مهار کنید، اما متأسفانه به آن عمل نمی شود، اما باید بگوییم بزرگترین عنایات را رهبری و مراجع و علما و روحانیت به ما داشتند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه روحانیت تشیع سردمدار رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی است، عنوان کرد: این موضوع در تاریخ ثبت خواهد شد و مورد قضاوت آیندگان قرار خواهد گرفت.

 وی در ادامه قدرت سرایت و خطرناکی ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: قدرت سرایت این ویروس حدود 10 برابر است؛ انگلیسی ها از روز اول نسبت به شیوع این ویروس در کشور خودشان دروغ گفتند، در حالی که این ویروس بسیار سرکش بوده و انگلیس را در باتلاق فرو برد.

وزیر بهداشت ضمن تجلیل از حضرت آیت الله مکارم در زمینه حمایت، هدایت و رعایت موازین بهداشتی خاطرنشان کرد: ما علی رغم سختی هایی که کرونا برایمان رقم زد درگیر هجمه سنگین تبلیغاتی با رسانه های معاند بودیم و این در حالی بود که متأسفانه برخی از داخل برای آنها خوراک تهیه می کردند؛ ما علی رغم همه درگیری هایی که داشتیم یک بیمار کرونایی یا غیر کرونایی را نداشتیم که پشت در بیمارستان ها متحیر باشند.

وی با بیان اینکه ما خود را مدیون دعاهای علما و بزرگان می دانیم، مسأله واکسن ایرانی کرونا را مورد توجه قرار داد و افزود: ما علاوه بر واکسیناسیون کادر درمان، سرای سالمندان را نیز مورد واکسیناسیون قرار داریم و تا آخر اسفند گروه های آسیب پذیر را نیز واکسیناسیون می کنیم؛ تکیه ما در واکسن، بر ظرفیت های داخلی است و بدون شک در بهار سال آینده در تولید آن خودکفا شده و در اوایل اردیبهشت صادر هم خواهیم کرد؛ به زودی به بزرگترین صادر کننده واکسن کرونا تبدیل می شویم./841/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شیخ حیدر
Iran, Islamic Republic of
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
خدا قوت به پرسنل و کادر درمانی کشور در مهار کرونا
0
0