۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۶۷۵۵۷۵
به همت جامعه ایمانی مشعر صورت گرفت؛

بررسی مبانی فقهی و علمی سقط جنین در صحیفه ایران جوان

بررسی مبانی فقهی و علمی سقط جنین در صحیفه ایران جوان
«صحیفه» که عنوان جزوات موضوعی مشعر است، به موضوعاتی مانند استکبارستیزی، تشکیلات، وحدت اسلامی، ثقلین، سبک زندگی اسلامی و … می‌پردازد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سید مهدی هاشمی از تولید صحیفه ایران جوان ۳ خبر داد و اظهار داشت: برای رسیدن به هیأت تراز انقلاب اسلامی، نیازمند مباحث و موضوعاتی هستیم که اگرچه مستقیماً با هیأت ارتباطی ندارند، اما غفلت از آن باعث دور ماندن و انحراف از مسیر می‌شود. لذا «صحیفه» که عنوان جزوات موضوعی مشعر است، به موضوعاتی مانند استکبارستیزی، تشکیلات، وحدت اسلامی، ثقلین، سبک زندگی اسلامی و … می‌پردازد. چهل و دومین شماره از صحیفه که به موضوع جمعیت پرداخته است، با عنوان «نجات فرشتگان» به بحث اسقاط جنین و بررسی فقهی و علمی آن پرداخته است.

وی افزود: مشکل اصلی جامعه‌ای که مرتکب اسقاط جنین می‌شود، این است که جنین را انسان نمی‌پندارد و برای آن احترامی قائل نیست و حال‌آنکه به محض صورت گرفتن لقاح، مرتبه‌ای از وجود انسانی کلید خورده و محقق شده است و اسقاط جنین از همان لحظه انعقاد نطفه، قتلِ مرتبه‌ای از وجود انسان است.

مسئول دفتر منشورات جامعه ایمانی مشعر ادامه داد: همانگونه که قتلِ یک انسان کامل از دیدگاه شریعت، اخلاق و انسانیت زشت شمرده می‌شود، سلب حیات از یک جنین نیز، میزانی از همان زشتی را داراست، اما با این‌حال شاهد هستیم که سالانه ۲۵۰ هزار تا ۸۰۰ هزار جان، در قالب سقط جنین، سلب می‌شود.

از این رو متن حاضر که حاصل تلاش گروه پژوهشی - فرهنگی حرمت حیات با همکاری جمعی از پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی شامل پژوهشگران اخلاق، فقهی، حقوقی، پژوهشگران اجتماعی، پزشکان متخصص و کنش‌گران حقوق جنین می‌باشد، به بررسی زوایای علمی موضوع پرداخته و تلاش می‌کند راهی را برای پاسداشت حرمت جان جنین‌های بی‌پناه در کنار منزلت و سلامت مادران و نوزادان جستجو کند.

ارسال نظرات