۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳
کد خبر: ۶۷۵۶۳۲
تحریف بیانگذار (۴۲)؛

لزوم توجه به منظومه و مبانی فکری امام

لزوم توجه به منظومه و مبانی فکری امام
هدف دشمن از تحریف، منظومه فکری امام است، همانند متشابه سازی محکمات دیدگاه و منظومه فکری امام که دشمن مدت هاست سعی در بر اندازی این عقاید فکری را، دارد.

حجت الاسلام علی اسلامی فر استاد سطوح عالی حوزه علمیه در موضوع تحریف شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا گفت: تحریف یعنی متمایل و منحرف کردن، یعنی راه حق را، به سمت انحراف هدایت کنیم، که موضوع تحریف شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی از اهم مسائل است.

وی افزود: در موضوع تحریف شخصیت امام، دو نوع تحریف لفظی و معنوی وجود دارد که تحریف معنوی در این موضوع، بسیار حائض اهمیت می باشد.

حجت الاسلام علی اسلامی فر بیان کرد: از آنجایی که مسائل ساده زیستی و اعتقادی،امام خمینی(ره)، غیر قابل انکار می باشد‌، روی به سمت تحریف معنوی ایشان، آورده می شود، که نمونه بارز آن داستان عماریاسر و معاویه است.

وی اظهار داشت: هدف دشمن از تحریف، منظومه فکری امام است، همانند متشابه سازی محکِمات دیدگاه و منظومه فکری امام که دشمن مدت هاست سعی در بر اندازی این عقاید فکری را دارد.

استاد اخلاق حوزه اشاره کرد: امام(ره) بر عقیده خود مانند دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم و ستم، راسخ و استوار بوده است و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز، این اهداف را سرلوحه کار خود قرارداده و برای رسیدن به این آرمان قدم بر می دارد.

وی با اشاره به تحریف معنوی حضرت امام بیان کرد: عده ای خاص، عقاید و سخنان امام را تحریف و آن را محدود و مقید به زمان می کنند، مانند عدم انعطاف در مقابل دشمنان اسلام از جمله امریکا و اروپا که نص صریح قرآن کریم است، اما یک عده این عقاید را متشابه سازی و تحریف می کنند.

حجت اسلام اسلامی فر در بیان راهکار مبنی بر جلوگیری از تحریف امام افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، در باب انقلاب و آنچه که مربوط به امام است، باید مجداد تکرار و مرور کرد، در غیر این صورت موجب تحریف می شود، برخلاف جریان واقعه غدیر و کربلا که با گذشت سال های زیاد، مکتوم نمانده است.

وی خاطرنشان کرد: اولا، از آنجایی که عقاید فکری امام برگرفته از کلام قرآن و اهل بیت می باشد، روحانیون مبلغ از کلام و اخلاق امام، در ارشاد و هدایت جامعه اسلامی، نهایت استفاده را به عمل بیاوردند و ثانیا، بار دیگر منشور روحانیت امام دوباره خوانده و به آن عمل شود.

سینا ریاحی
ارسال نظرات