۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۷۵۷۵۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

محرومیت زدایی و خدمات رسانی جزء معارف اسلامی است

محرومیت زدایی و خدمات رسانی جزء معارف اسلامی است
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: رسیدگی به محرومان در قالب زکات، خمس، انفاق، صدقه تأکید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، در مراسم اکرام ایتام که در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد، گفت: اینکه انسان به سنی برسد که در آن سن بتواند مورد توجه ویژه خداوند متعال قرار بگیرد و خداوند برای پس از ورود به سن مشخصی، تکالیفی تعیین کند باید جشن گرفت و خوشحال بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با قدردانی از مؤسسه فرهنگی آبشار عاطفه ها عنوان کرد: این مؤسسه خوشبختانه در همه زمینه های فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی، تعمیق و گسترش معارف اسلامی فعال هستند.

نقش آبشار عاطفه ها در کمک به محرومان

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه به واسطه تحریم های ظالمانه دشمن و شیوع ویروس منحوس کرونا معیشت عده ای از مردم دچار سختی و دشواری شدند، خاطرنشان کرد: مؤسسه آبشار عاطفه ها توانست خدمات بسیار خوب و ارزنده ای به جامعه هدف ارائه و اقدامات بسیار خوبی در این مقطع از زمان انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه محرومیت زدایی و خدمات رسانی جزء معارف اسلامی است، تصریح کرد: رسیدگی به محرومان در قالب زکات، خمس، انفاق، صدقه، قرض الحسنه و ایثار در فرهنگ و معارف اسلامی بسیار تأکید شده است.

وی با بیان اینکه هر آنچه در آسمان و زمین است متعلق به خداوند است و در دست ما امانت هستند، عنوان کرد: بر اساس روایات همانگونه که ایمان آوردن دارای اهمیت است انفاق در راه خدا نیز اهمیت دارد.

 نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: کسانی که در سختی ها و دشواری ها انفاق می کنند منزلتشان نزد خداوند تبارک و تعالی بیشتر از دیگران است.

وی ادامه داد: این روزها که به دلیل شیوع کرونا و تحریم های ظالمانه بعضی مشاغل متضرر شده انفاق کنندگان در این شرایط سخت منزلت و جایگاه بالاتری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: جهاد مالی و جهاد جانی همراه یکدیگر هستند در این عرصه به بذل جان، مال و خدمت نیازمند هستیم./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات