۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۶۵۲۵۰۹

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
برگزاری دومین رزمایش کمک‌های مومنانه در ملاثانی و برگزاری رزمایش علمی و فرهنگی مجازی ویژه طلاب چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید حمزه موسوی فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل العباس (ع) ملاثانی، اظهارداشت: در راستای فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری گروه فرهنگی جهادی این حوزه در دومین رزمایش کمک‌های مومنانه همزمان با سراسر کشور در هفته اکرام ایتام، اقدام به تهیه و توزیع بیش از ۳۰۰ بسته معیشتی و اقلام بهداشتی در بین اقشار آسیب پذیر مناطق محروم شهر ملاثانی کرد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل العباس (ع) ملاثانی بیان داشت: از روز‌های نخست شیوع ویروس منحوس کرونا، بسیجیان شهر برای تامین نیاز‌های نیازمندان و ضد عفونی خیابان‌ها و منازل تمامی مناطق ملاثانی پای کار آمده و جلوه زیبایی از خدمت رسانی به مردم را رقم زدند.

نشست ساماندهی اعلام نتایج تست کووید ۱۹

دکتر علوی، رییس مرکز بهداشت خوزستان در نشست ساماندهی اعلام نتایج تست کووید ۱۹ با تشکر از زحمات شبانه روزی همه دست اندرکاران در زمینه افزایش انجام هدفمند تست کووید ۱۹ گفت: افزایش سرعت پاسخگویی و اعلام نتایج تست کرونا افزون بر کاهش استرس در افرادی که جواب آزمایش آن‌ها منفی شده می‌تواند در ارایه بهتر خدمات درمانی و پیگیری به موقع  موارد مثبت کووید ۱۹ موثر باشد.

این مقام مسؤول افزود: همه افرادی که از آن‌ها تست گرفته می‌شود باید اصول قرنطینه خانگی، فاصله گذاری فیزیکی و بهداشت فردی را رعایت نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: برای کنترل گسترش کرونا رعایت فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک، شستن مکرر دست ها، حضور نیافتن در تجمعات از موارد مهمی است که همه باید رعایت کنند.

برگزاری رزمایش علمی و فرهنگی مجازی ویژه طلاب

حجت الاسلام گاشه با اشاره به شیوع کرونا و ادامه فعالیت‌های حوزه در فضای مجازی اظهار داشت: رزمایش علمی و فرهنگی مجازی ویژه طلاب، دانشجویان و فارغ التحصیلان به همراه اعطای مدرک پایان دوره برای خواهران و برادران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام گاشه، معاون تبلیغ حوزه علمیه المهدی (عج) اهواز، با اشاره به شیوع کرونا و ادامه فعالیت‌های حوزه در فضای مجازی اظهار داشت: رزمایش علمی و فرهنگی مجازی ویژه طلاب، دانشجویان و فارغ التحصیلان به همراه اعطای مدرک پایان دوره برای خواهران و برادران برگزار می‌شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه المهدی (عج) اهواز بیان داشت: در این رزمایش سلسله سخنان حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با موضوع قواعد خانواده، حجت الاسلام والمسلمین میرمعین با موضوع ولایت در قرآن، حجت الاسلام والمسلمین طائب با موضوع جریان شناسی سیاسی، حجت الاسلام والمسلمین وافی با موضوع مفاهیم دینی به کودکان در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام گاشه با بیان اینکه بیانات حجج الاسلام والمسلمین حاجتی و سرلک در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد، ادامه داد: علاقه‌مندان تا ۱۵ اردیبهشت ماه مهلت نام نویسی داشتند در عین حال برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۶۹۰۰۷۴۳۵ تماس و یا در پیام رسان ایتا پیام بدهند.

وی با اشاره به طرح افطاری همای رحمت در ماه رمضان گفت: در هر شب ماه مبارک رمضان، صد پرس غذای گرم در میان نیازمندان منطقه توزیع می‌شود همچنین قرارگاه انصارالحجه مدرسه المهدی اهواز ۵۰۰ بسته معیشتی بهداشتی (به ارزش تقریبی هر بسته ۲۰۰ هزار تومان) را در قالب رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه عهده دار شده است.

عفو و بخشش جوان محکوم به قصاص پس از ده سال

مصطفی آباد، رییس دادگستری شهرستان شوشتر اظهار داشت: سال ۸۹ یک جوان در شوشتر به دلیل تعصبات غلط و باور‌های نادرست در درگیری خانوادگی، یک نفر از اعضاء خانواده خود را به قتل می‌رساند که پس از طی مراحل قضایی محکوم به قصاص نفس می‌شود.

رییس دادگستری شهرستان شوشتر با بیان اینکه در مدت ده سال از وقوع قتل، بزرگان و ریش سفیدان زیادی برای جلب رضایت اولیاء دم واسطه شده، اما نتیجه حاصل نگرفتند، افزود: پرونده این جوان به منظور ایجاد صلح و سازش و جلب رضایت اولیاء دم به شورای حل اختلاف شوشتر ارجاع گردید که بلافاصله رییس و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان پس از بررسی همه جوانب موضوع از جمله تفاوت فرهنگ و رسوم اجتماعی فی مابین دو خانواده و با در نظر گرفتن تمامی راهکار‌های مؤثر، تکنیک‌ها و تجارب خود، مذاکرات و رایزنی‌های خود را آغاز کردند.

آباد ادامه داد: رییس و اعضای شورای حل اختلاف شوشتر با اقدام جهادی و خالصانه خود توانستند در شرایط حساس ناشی از شیوع بیماری ویروس کووید ۱۹ (کرونا)، پس از رایزنی‌ها و مذاکرات فراوان با خانواده اولیاء دم، در جلسه‌ای با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، بزرگان، ریش سفیدان و مصلحان، خانواده مقتول با صرف نظر از قصاص قاتل فرزند خود، این جوان را مورد عفو و بخشش قرار دادند. /۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات