۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۵۱۵۳۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
تشکیل کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش و دیدار با علما و شخصیت‌های حوزوی چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد در نشست این کمیته به برکات وسیع ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار داشت: این ماه فرصتی ارزشمند برای پرداختن به اعمال دینی و فرائض الهی است.

وی مشارکت و تعامل میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان خوزستان را خوب معرفی کرد و گفت: هماهنگی و تعامل بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه در استان خوزستان زبانزد است.

امام جمعه اهواز با تأکید بر اهمیت اهتمام به موضوع‌های علمی و آموزشی در مدارس صدرا، ادامه داد: مدارس امین و صدرا باید آموزش را در کنار پرورش مورد توجه فعالیت‌های خود قرار دهند.

دیدار امام جمعه اهواز با علما و شخصیت‌های حوزوی

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، امام جمعه اهواز با علمای استان، شخصیت‌های دینی و اساتید حوزه علمیه دیدار و ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، جویای حال آن‌ها شد.

امام جمعه اهواز در دیدار با حجت الاسلام عبدالامیر خاقانی وکیل تام الاختیار آیت‌الله سیستانی پیرامون مسائل مختلف بحث و گفتگو انجام شد.

انتصاب مسئول جدید بسیج رسانه شهرستان امیدیه

با حکم مسئول بسیج رسانه سپاه خوزستان، «امیر فدعمی» به عنوان مدیر بسیج رسانه امیدیه منصوب شد.

سجاد بهمئی، مسئول سازمان بسیج رسانه استان خوزستان، در این جلسه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار داشت: از وظایف اصلی بسیج رسانه کادر سازی و جریان سازی است.

وی با اشاره به اینکه بسیج رسانه شهرستان امیدیه دارای پتانسیل‌های فروان و بالقوه‌ای است، افزود: امید است با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای شهرستان امیدیه بتواند نقش محوری در گسترش فرهنگ بسیجی و همگرایی بین اصحاب رسانه را در عرصه رسانه ایفا کند.

 مسئول سازمان بسیج رسانه استان ضمن تشکر از تلاش‌های اهالی رسانه تصریح کرد: در تلاش هستیم با برگزاری کلاس‌های آموزشی و تخصصی برای افراد رسانه بتوانیم افرادی با ویژگی‌های لازم و سواد رسانه‌ای خوب رشد داده تا بتوانند با قلم خود از ارزش‌های اسلامی دفاع کنند.

توزیع غذای گرم در میان نیازمندان

حجت الاسلام علی محمودی، مسؤول فرهنگی مؤسسه خیریه فاطمه الزهرای خوزستان، از توزیع غذای گرم میان نیازمندان و فقرا در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این اقدام مؤسسه با همکاری و کمک‌های خیران و مؤمنان صورت گرفت؛ خیران و مؤمنان برای تکریم مؤمنانه خانواده‌های نیازمند همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان، کمک‌های نقدی را به شماره ۶۲۸۰۲۳۱۳۵۰۰۱۰۵۰۹ و بنام مؤسسه واریز کنند.

مسؤول فرهنگی مؤسسه خیریه فاطمه الزهرای خوزستان با بیان اینکه در ماه رمضان به توزیع غذای گرم در میان نیازمندان پرداخته می‌شود، خاطرنشان کرد: هر هفته سه شب برای چنین امری اختصاص یافته است و در هر نوبت ۳ هزار تا سه هزارو ۵۰۰ پرس غذای گرم در میان خانواده‌های تحت پوشش مؤسسه در شعب ۱۶ گانه سراسر استان توزیع می‌شود.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: هرسال در ماه مبارک رمضان، افزون بر برپایی سفره‌های افطاری در مساجد و حسینیه ها، خانواده‌های تحت پوشش مؤسسه مورد تکریم قرار می‌گرفتند، اما امسال باتوجه به تعطیلی مساجد و ممنوع بودن اجتماعات، تنها توزیع غذا در میان خانواده‌های ایتام و فقرای مؤسسه صورت می‌گیرد.

وی گفت: در ماه رمضان افزون بر طرح بزرگ افطار صائم (توزیع افطاری) برنامه توزیع سبد غذایی ماهانه در میان خانواده‌های تحت پوشش مؤسسه ادامه دارد که براین اساس در هر ماه ۷۰۰ بسته معیشتی تقدیم می‌شود./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات