۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۵۰۵۱۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
پخش زنده ترتیل خوانی قرآن در فضای مجازی و ضدعفونی روستا‌ها چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مصطفی حریزاوی، معاون فرهنگی دانشگاه امیرالمؤمنین (ع)، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان عنوان داشت: ختم آیه هر قرآنی در ماه مبارک رمضان مساوی با تلاوت قرآن است؛ از این رو اهتمام به تلاوت کلام الله مجید در دستور کار قرار گرفته و تمهیداتی اندیشیده شد.

معاون فرهنگی دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا ویروس، دانشگاه امیرالمؤمنین فضای مجازی را برای ادامه فعالیت‌های فرهنگی برگزید و در این باره پخش زنده ترتیل خوانی قرآن در فضای مجازی را راه اندازی کرد.

حجت الاسلام حریزاوی با بیان اینکه ترتیل خوانی قرآن در فضای مجازی با همراهی دانشگاه فرهنگیان، پردیس رسول اکرم اهواز، کانون قرآن و عترت شیخ مرتضی انصاری دزفول برگزار می‌شود، اظهار داشت: روزانه یک جزء از قرآن مجید بصورت زنده ساعت ۱۸:۳۰ از طریق صفحات مجازی پردیس رسول اکرم اهواز و کانون قرآن و عترت اهواز در اینستاگرام پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از قرائت قرآن، تفسیر همان جزء از سوی اساتید حوزه و دانشگاه صورت می‌گیرد، گفت: محل برگزاری پویش دانشگاه امیرالمؤمنین است و روزانه دو قاری به همراه استاد مفسر قرآن حضور پیدا می‌کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) بیان داشت: هر روز یک سؤال قرآنی از جزء تلاوت شده، مطرح و به قید قرعه به یک نفر جایزه‌ای ناقابل اهدا می‌شود.

اقدامات گروه جهادی شهید سلیمانی در روستای سید فاضلی

سیدمصطفی فاضلی، مسؤول گروه جهادی شهید سلیمانی اهواز، با اشاره به شیوع کرونا و گسترش آن در استان اظهار داشت: با توجه به دستور رهبر انقلاب مبنی برای ورود نیرو‌های مسلح و بسیج برای مقابله با کرونا، بسیجیان پایگاه امام حسین (ع)، در ۸ مرحله به گندزدایی و ضدعفونی روستای سیدطاهر فاضلی پرداختند.

مسؤول پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (ع) روستای فاضلی اهواز با بیان اینکه بسیجیان گروه جهادی شهیدقاسم سلیمانی طی دو مرحله ماسک و الکل طبی در اختیار روستائیان قرار دادند، عنوان داشت:  مرحله سوم توزیع ۳۷ بسته بهداشتی (ژل ضدعفونی دست، دستمال کاغذی، مایع دستشویی و الکل طبی) با همکاری قرارگاه بهداشتی شفا سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان انجام شد.

فاضلی با بیان اینکه در روستا ۳۰۰ نفر زندگی می‌کنند، گفت: گروه جهادی شهید قاسم سلیمانی در راستای ستاد تصمیمات، قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۳۷ بسته بهداشتی میان محرومان روستای سیدطاهر فاضلی توزیع شد.

وی با بیان اینکه گندزدایی به وسیله بسیجیان و با استفاده از تراکتور‌های ساکنان روستا صورت گرفت، خاطرنشان کرد: بسته بندی و توزیع پکیج‌های بهداشتی، آموزش راه‌های مقابله با کرونا، دعوت روستائیان به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در مناسبت‌ها و مراسم‌های غیرضروری فعالیت‌های گروه شهید قاسم سلیمانی است.

مسؤول گروه جهادی شهید سلیمانی اهواز با اشاره به کمبود‌ها و کاستی در روستاها، توجه و اهتمام مسؤولان به روستائیان را خواستار شد.

آغاز پویش مواسات مؤمنانه در مؤسسه حوزوی الزهرای اهواز

پویش مواسات مؤمنانه در موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا (س) آغاز شد.

در این رزمایش که توسط طلاب جهادگر برگزار شد، ۳۰ بسته معیشتی و هر کدام به ارزش دو میلیون ریال، حاوی اقلام ضروری همچون برنج، مرغ، حبوبات، روغن، قند، چای، ماکارونی، سویا و رب گوجه در لبیک گویی به ندای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله) به طلاب نیازمند و آسیب دیدگان کرونا اهدا شد.

برگزاری دوره مجازی سبک زندگی اسلامی

اندیشکده سبک زندگی خوزستان، نخستین دوره خود را در سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌کند.

دوره مجازی سبک زندگی در سرفصل‌های تحریف زندگی، بازسازی زندگی، رضایت در زندگی، سلامت در زندگی، عزت در زندگی و محبوبیت در زندگی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل مدرس این دوره است. شروع دوره از فردا چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت است. علاقه‌مندان جهت نام‌نویسی، نام و نام خانوادگی خود را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۲۰۰۷۲ ارسال کنند.
حاتم شرفی
ارسال نظرات