۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۷۵۹۲۷

تأکید آیت الله نوری همدانی بر ضرورت مبارزه با جهل، فقر و ظلم در جامعه

تأکید آیت الله نوری همدانی بر ضرورت مبارزه با جهل، فقر و ظلم در جامعه
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در باب قضاوت کامل ترین و کافی ترین مؤلفه ها و مبانی را داریم، بر ضرورت مبارزه با جهل، فقر و ظلم و اجرای عدالت در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام مرتضوی مقدم، رییس دیوان عالی کشور با بیان اینکه مسأله قضاوت از جایگاه بسیار مهمی در قرآن و رویات برخودار است، گفت: خدای متعال می فرماید از جمله اهداف مبعوث شدن پیامبران اجرای عدالت و قسط در جامعه بوده است.

وی ادامه داد: امروز از جمله مسائل مهم در جامعه که حضرت علی(ع) جانش را فدای آن کرد، اجرای عدالت و تحقق حقوق است و این موضوع بسیار ضرورت دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کرد: امروز شاهد این هستیم که دنیای متمدن امروز در ظاهر از حقوق بشر سخن می گوید و حتی عهد نامه مالک اشتر را به عنوان مدرک در سازمان قرار می دهد، اما در عمل هیچ ارزشی برای حقوق مردم دنیا قائل نبوده و هر ظلمی از دست شان بر آید، علیه مردم انجام می دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ما باید در برابر ظالمان با قوت ایستادگی کنیم،  تأکید کرد: آنها از طریق همین حقوق بشر که به راحتی زیر پا گذاشته اند بر علیه کشورهای دیگر مانند ایران که به دنبال مبارزه با تروریسم است، استفاده می کنند، اما خودشان با تکیه بر همین حقوق بشر به سایر مردم ظلم کرده و به حقوقشان تجاوز می کنند و آنها را به قتل می رسانند.

وی اضافه کرد: امام راحل هم بر علیه همین ظلم و ستم قیام کردند و جلوی تحقیر مردم مسلمان را با قیام خود گرفتند؛ از نظر امام راحل منفورترین کلمه «شاهنشاهی» است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه ما در باب قضاوت کامل ترین، موثرترین و کافی ترین مؤلفه ها و مبانی را داریم، بر ضرورت مبارزه با جهل، فقر و ظلم و اجرای عدالت در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر در جامعه ای این سه مسأله باشد، عدالت محقق نشده است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام مرتضوی مقدم، رییس دیوان عالی کشور به ارائه گزارشی از فعالیت های این دیوان پرداخت و گفت: در دوره جدید قوه قضاییه که به عنوان تحول نامیده شده، ریاست دیوان کشور را بر عهده گرفتم و در نظام جمهوری اسلامی، دیوان بالاترین جایگاه قضایی کشور به شمار می رود.

وی بیان داشت: در این دیوان حدود 150 قاضی با سابقه طولانی و بلند مدت حضور دارند و مهمترین رسالت مهم دیوان، نظارت بر احکام دادگاها و ایجاد وحدت رویه بین قضات است. این دو وظیفه در این مدت دوره جدید قوه قضاییه شتاب ویژه ای به خود گرفته است./841/

ارسال نظرات