۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۷۶۰۳۳
مدرس حوزه علمیه:

آزادی بانوان با نگاه غرب، طوق بندگی است

آزادی بانوان با نگاه غرب، طوق بندگی است
حجت الاسلام شهسواری گفت: امروز بانوان با آزادی کامل در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نقش دارند، جنس آزادی غرب با آزادی در اسلام متفاوت است.

حجت الاسلام حسین شهسواری مدرس حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: نگاه دین اسلام به عموم بشریت خصوصاً زن، نگاه ارزشمند و کرامت وار است در نظام آفرینش سر سلسله آفرینش انسان است و خداوند فرقی بین جنس مذکر و مونث قرار نداده است.

وی باتوجه به ارزش زن در اسلام ابراز داشت: ارزشی که دین برای ‌بانوان در نظر گرفته است سهمی در زندگی اجتماعی فردی اخلاقی و عبادی برای آنها هم قائل شده است، در نظام جمهوری اسلامی ایران با آن نگاه اصیل اسلامی که امام داشتند و جامعه هم از ایشان پیروی کردند زن جایگاه ویژه‌ای برخوردار شد و در تمام عرصه ها حضور دارد و پس از انقلاب اسلامی ملاک ارزش گذاری را همان ملاک ارزش دین مطرح می کنند.

پژوهشگر عرفان و فلسفه خاطرنشان کرد: در کشور ما و مذهب ما روز زن را میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها قرار دادند که تکریم از زن باشد چرا که ایشان سیده زنان عالمین و نفس و جان پیامبر می باشند و این مسأله بیانگر اهمیت و بزرگداشت زن در جامعه ایران اسلامی است.

وی با اشاره  به آزادی از نگاه غرب و انقلاب اسلامی افزود: آزادی با نگاه انسان محوری و خدا محوری متفاوت است در این که انسان مختار و صاحب اراده است؛ بلاد غرب و ایران اسلامی هر دو قائل به آزادی می باشند اما آنچه در نظام تکوین مد نظر است با آزادی از نگاه غرب سازگاری ندارد، غرب رذائل اخلاقی را آزادی می داند، آزادی در غرب به معنای ارضای شهوات بدون حد و مرز است اما با نگاه جمهوری اسلامی که خدامحوری است این نوع آزادی با کرامت و شخصیت انسان خصوصاً بانوان در تضاد می باشد.

حجت الاسلام شهسواری با اشاره به آیه 70 سوره اسراء عنوان کرد: کرامت زن با آزادی در نظام جمهوری ظهور و بروز کرده است همچنانکه می بینیم امروز دختران و بانوان ما با آزادی کامل در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نقش دارند؛ آزادی واژه ای مشترک است اما جنس آزادی غرب با آزادی در اسلام متفاوت است.

ارسال نظرات