۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۷۶۰۶۶
مدیر جامعة المصطفی:

هدف انقلاب ایجاد تمدن نوین اسلامی است

هدف انقلاب ایجاد تمدن نوین اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین عباسی: انقلاب یک هدف بزرگ را دنبال کرده و آن ایجاد تمدن نوین اسلامی است و رهبر معظم انقلاب مکرر بر این هدف انقلاب اسلامی تأکید کرده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه در اختتامیه جشنواره شیخ طوسی که صبح امروز درمؤسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: متأسفانه شرایط کرونایی سبب شد این اختتامیه با ظرفیت کامل برگزار نشود.

ریسس جامعه المصطفی اظهار داشت: انقلاب اسلامی آرمان هایی داشت و این آرمان ها در قالب شعارها بیان می شد که نفی سلطه، استقلال و اجرای احکام الهی از جمله این آرمان ها بود.

وی بیان داشت: انقلاب در کنار همه اهداف ارزشمند خود یک هدف بزرگ را دنبال کرده و آن ایجاد تمدن نوین اسلامی است و انقلاب اسلامی یک انقلاب تمدنی است. این انقلاب یک فرهنگ و سبک زندگی ایجاد کرده و رهبر انقلاب در بیانات خود مکرر بر این هدف انقلاب اسلامی تأکید کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی افزود: برخی از اندیشمندان در همان آغاز انقلاب نسبت به وقوع انقلاب واکنش نشان دادند و میشل فوکو که از اندیشمندان و نظریه پردازان مؤثر دهه های اخیر است از آن جمله بود. او در مقاله ای عنوان کرد انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب نبود بلکه روح تازه ای در کالبد اسلام دمید و به خاطر این سخنان هم مورد انتقاد واقع شد.

رییس جامعه المصطفی اظهار داشت: در بیانیه گام دوم، رهبر معظم انقلاب یک ارزیابی از مسیر طی شده ارائه کرده و کامیابی و ناکامی هایی که به دلیل مشکلات و موانع داشته ایم را برشمرده اند. ایشان برایند 40 ساله انقلاب را عبور از مشکلات و قرار گرفتن در یک چشم انداز می شمرند و گام دوم تمدن نوین اسلامی را نسخه جدید برای سبک زندگی  به دوراز مادی گرایی است که بر زندگی بشر سایه افکنده و این تمدن نوین اسلامی است که می تواند ارزشهای انسانی را به بشر امروز معرفی کند.

وی در ادامه عنوان کرد: این هدف نیازمند تولید علوم انسانی با نگاه معنوی است و همچنین نیازمند تبیین تمدنی است که امروز بر حیات بشری حاکم است. محصول تلاش علمی که ما امروز با آن مواجهیم اگر چه که دستاوردهای مثبتی هم داشته اما به اذعان صاحبان فکر چالش ها یی هم دارد. مهمترین این چالش ها که امروز با آن مواجه هستیم بی معنا شدن زندگی است. به گفته فوکو زندگی که این تمدن برای بشر فراهم کرده فاقد روح بوده و چالش معنویت، اخلاق، خانواده، عدالت اجتماعی بین المللی و استعمار هم دستاورد همین تمدن بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار داشت: تمدن سازی به عنوان هدف اصلی انقلاب اسلامی با تولید علوم انسانی با نگاه دینی محقق می شود. البته آثاری در این سال ها تولید شده ولی این کار، کار زمان بری است و برای رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی در پیش است و و لازم است از اندیشمندان و پژوهشگران و البته مدیرانی نظیر آیت الله بوشهری که سال ها در این عرصه تلاش کرده اند قدردانی شود./1399/

ارسال نظرات