۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۶۷۶۱۰۳
به بهانه روز جهانی زن؛

آزادی بانوان در نگاه انقلاب تجلی می یابد

آزادی بانوان در نگاه انقلاب تجلی می یابد
حجت الاسلام فتاحی گفت: بانوان پس از انقلاب اسلامی با آزادی اختیار توانستند در تعیین سرنوشت مملکت خود در اجتماع حضور یابند.

حجت الاسلام یاسر فتاحی مدرس حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: ملاک ارزشمندی در اسلام برای موجود مختار بندگی است به روایات و عقل هم که مراجعه کنیم قبول توحید در گرو معرفت به خداست و این شناخت و آگاهی است که به قبول توحید می انجامد و بندگی همان توحید است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ابراز داشت: بندگی پذیرش توحید است و خداوند از این جهت فرقی بین زن و مرد قرار نداده است اما برای هر فردی شرایطی را مهیا کرده است و وظیفه حاکم جامعه اسلامی است که جامعه را به سمتی سوق دهد که افراد موفق به کمال بندگی شوند، پیامبر خدا شرایط جامعه خود را به گونه ای ترسیم کرد که بانوان حضور مومنانه داشته باشند و این کار را با بیعت شروع کردند.

وی با اشاره به حضور مؤثر بانوان در اجتماع افزود: برای حفظ جامعه اسلامی نیاز به امر به معروف و نهی از منکر است و کسی می تواند وارد این حوزه شود که عالم به معروف و منکر باشد و در این راه بین زن و مرد تفاوتی نیست اگر زن بخواهد حضور مومنانه در اجتماع ایفا نماید باید عالمانه حضور یابد و بتواند علم خودش را ترویج دهد.

حجت الاسلام فتاحی با اشاره به هویت بخشی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بانوان پس از انقلاب اسلامی با آزادی اختیار توانستند در تعیین سرنوشت مملکت خود در اجتماع حضور یابند، انقلاب عرصه را برای حضور بانوان در تمام عرصه های سیاسی  اقتصادی و اجتماعی فراهم نموده است و معنای آزادی واقعی این چیزی است که در حکومت اسلامی مشاهد می نماییم نه آن آزادی که ممالک غرب از آن دم می زنند.

ارسال نظرات