۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۶۷۶۱۲۳

مسابقات قرآنی مشکات برگزار می گردد

مسابقات قرآنی مشکات برگزار می گردد
حجت الاسلام محمدی گفت: مسابقات کشوری مشکات اردیبهشت ۱۴۰۰ با محوریت برادران و خواهران برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی امام جمعه کوهسار در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا طی آئین افتتاحیه دبیرخانه مسابقات کشوری مشکات که پنجشنبه ۱۴ اسفند در کرج برگزار شد گفت: مسابقات کشوری مشکات اردیبهشت ۱۴۰۰ با محوریت برادران و خواهران برگزار می شود.

مدیرعامل مسابقات قرآنی مشکات افزود: طی سال جاری با توجه به شرایط کرونا مسابقات قرآنی مشکات بین استان البرز و تهران با رعایت نکات بهداشتی و دیگر مقررات معین شده ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد.

به گفته حجت الاسلام محمدی، ضروری است در شرایط شیوع بیماری کرونا بیش از گذشته نسبت به ترویج و تبیین معارف قرآنی و توجه به کلام خدا در میان نسل نوجوان و جوان برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی مشکات در سال ۹۹ بین استان‌های البرز و تهران برگزار شد، تصریح کرد: این مسابقات در سال ۱۴۰۰ در سطح کشور برگزار شود.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات بیان کرد: امروز افتتاح دبیرخانه مسابقات سراسری قرآنی مشکات است که برای سال ۱۴۰۰ آماده می‌شویم و این رقابت از سال آتی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسابقات در رشته‌های حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن کریم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مسابقه قرآنی در سنین زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ برگزار می‌شود و در سطح ملی نیز، بر اساس همین گروه سنی است.

محمدی با بیان اینکه در سال گذشته در سطح استان البرز ۵۰۰ نفر در مسابقات قرآنی مشکات شرکت کردند، گفت: همچنین در سال جاری در سطح استان البرز و تهران نیز، یک هزار نفر در این دوره از مسابقات قرآنی به رقابت پرداختند.

امام جمعه کوهسار عنوان کرد: انتظار می رود در این دوره از مسابقات قرآنی که در سال آتی برگزار می شود شاهد حضور بیش از ۱۰ هزار شرکت کننده قرآنی در سطح کشور باشیم.

مسابقات قرآنی مشکات برگزار می گردد

مدیرعامل مسابقات قرآنی مشکلات خاطرنشان کرد: راه اندازی دبیرخانه مسابقات سراسری قرآنی مشکات ارتباط منسجم، متداوم و مستحکم با داوطلبان و اساتید قرآنی به منظور گسترش و ترویج توجه به آیات قرآن کریم را فراهم می سازد.

مدیر مؤسسه قرآنی مشکات با اشاره به اینکه مسابقات از ۱۵ تیرماه آغاز می‌شود، گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام باید به پایگاه اطلاع‌رسانی www.mqmeshkat.ir مراجعه کنند.

در ادامه حسین نام‌آور، خیر قرآنی که در این دوسال حامی برگزاری این مسابقات بوده است، گفت: روح و جان انسان در مسیر پرتلاطم زندگی برای رسیدن به کمال نیازمند بهره‌مندی از معنویت است که قرآن مهم‌ترین منبعی است که می‌تواند انسان را برای رسیدن به این هدف، هدایت و همراهی کند.

وی افزود: قرآن‌کریم به‌عنوان کلام الله براى همه امور زندگى انسان پیام دارد، قرآن خلاصه همه تعاليم انبياست و انسان برای عاقبت‌بخيری هر آنچه را لازم داشته باشد می‌تواند در اين كتاب بيابد و آنان كه به قرآن تمسك می‌جويند نگرانی برای دنيا و آخرت خود ندارند.

این خیر قرآنی با اشاره به تأثیر ترویج فرهنگ قرآن در جامعه، گفت: ما هرچه بیشتر بتوانیم فرهنگ و عمل به قرآن را در جامعه به‌صورت مستقیم ترویج دهیم، به همان اندازه به سلامت اجتماعی و کاهش انحرافات کمک کرده‌ایم چون قرآن بهترین، سریع‌ترین و مؤثرترین راه برای ایجاد سلامت اجتماعی جامعه است.

مسابقات قرآنی مشکات برگزار می گردد

در ادامه زهرا سعیدی مبارکه، مدیر اجرایی سومین دوره مسابقات قرآنی مشکات اظهارکرد: در حال حاضر تعداد مؤسسات قرآنی که در سطح ملی اقدام به برگزاری مسابقه می‌کنند به ۱۰ مورد نمی‌رسد.

وی با تأکید براینکه نگاه به قرآن و مفاهیم قرآنی باید ویژه باشد و برگزاری مسابقات قرآنی نقش مهمی در ترویج آموزه‌های قرآنی دارد، افزود: فعالیت موسسات قرآنی و نقش آنها در بهبود وضعیت دینی و مذهبی مردم جامعه غیرقابل انکار است. این موسسات نقش مهمی در توسعه فعالیت‌هایی همچون قرائت، حفظ و تأکید بر مفاهیم قرآن‌کریم دارند و حمایت از توسعه و گسترش آن‌ها، حمایت از ایجاد و افزایش آموزه‌های قرآنی است.

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه مؤسسه قرآنی مشکات در این حوزه موفق عمل کرده است و توانسته با برگزاری دو دوره مسابقه اتفاق خوبی را برای جامعه قرآنی استان البرز و تهران رقم بزند.

سعیدی مبارکه گفت: امروز با افتتاحیه دبیرخانه سومین دوره مسابقات قرآنی مشکات شرایطی فراهم می‌شود تا تمام علاقه‌مندان و قرآن‌آموزان از سراسر کشور بتوانند در این مسابقه شرکت کنند و برگزاری این مسابقه قطعاً در ایجاد شور و انگیزه بین جامعه قرآنی کشور نقش مؤثری دارد.

مسابقات قرآنی مشکات برگزار می گردد

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سومین دوره مسابقات قرآنی مشکات با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا قطعا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و جوایز ارزنده‌ای به برگزیدگان اهدا می‌شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
زینب
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
سلام.این سایتتون که بازنمیشه!!! هرلینکی هم میفرستن میزنیم بازنمیشه.این سایتا درست کنید مشکل داره.اصلا نمیشه توش واردشد چه برسه ثبت نام.ماچندروزه داریم تلاش میکنیم اصلا بازنمیکنه.
0
0