۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۷۶۱۳۰
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

جوامع اسلامی در برابر جبهه کفر با اقتدار ایستادگی کنند

جوامع اسلامی در برابر جبهه کفر با اقتدار ایستادگی کنند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جوامع موحد اسلامی در برابر جبهه کفر با اقتدار ایستادگی کنند، گفت: سیره امامین انقلاب، نمادی از اقتدار اسلامی در برابر جبهه کفر است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره اخلاق الهی، معنویت و ادب اسلامی گفت: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند که با گسترش فضای مجازی فرهنگ ادب اسلامی در جامعه کمرنگ شده است؛ همچنین ایشان تاکید داشتند که باید بد زبانی و بدگویی از جامعه جمع شود و بد زبانی و بدگمانی با اخلاق علوی و فاطمی سازگار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ابراز کرد: افرادی که تریبون فضای مجازی و رسانه های تصویری در اختیار دارند، باید مطالبات و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی را در زمینه اخلاق اسلامی و معنویت را سرلوحه کار خود قرار بدهند و همچنین اید در تمام محیط های خانواده کار و کسب و موقعیت های سیاسی و اجتماعی این اصول اخلاقی را مورد توجه قرار بدهیم.

وی با بیان اینکه خداوند در سوره بقره به پنج پیمان و تعهد بنی اسرائیل اشاره کرده است، گفت: نخستین پیمان وحدانیت به خداوند بوده است؛ از این رو، در مقام عبودیت باید ما در تمام مراتب بندگی محض در درگاه خداوند را داشته باشیم.

جوامع موحد اسلامی در برابر جبهه کفر با اقتدار ایستادگی کنند

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: جوامع اسلامی که در برابر قدرت‌های بزرگ احساس ضعف و کوچکی می‌کنند و مورد تحقیر استکبار جهانی قرار گرفتند، مراتبی از شرک و کفر در پادشاهان آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید جوامع موحد اسلامی در برابر جبهه کفر با اقتدار ایستادگی کنند، گفت: سیره امامین انقلاب، نظام اسلامی ایران و نیروهای مقاومت در منطقه نمادی از اقتدار اسلامی در برابر جبهه کفر هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اصل دوم این پیمان قرآنی، احسان به والدین بوده است، ابراز کرد: اکرام و احترام به والدین سبب استحکام خانواده می شود، این امر استحکام جامعه و نظام را در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی بیان کرد: اصل سوم این پیمان قرآنی این بوده که رفتار ما با نزدیکان و نیازمندان و بتیمان باید با اخلاق اسلامی صورت می‌گیرد؛ از این رو اگر این اصول قرآنی و اخلاقی در جامعه اجرایی شود نظام اسلامی به اقتدار خواهد رسید.

نباید اختلاف نظرات سیاسی سبب بد زبانی میان مردم شود

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اصل دیگر قرآنی، نیکو سخن گفتن و حسن معاشرت و رفتار با توده مردم و جوامع دیگر است، افزود: در نزدیکی انتخابات سال آینده قرار داریم؛ از این رو نباید اختلاف نظرات سیاسی و حزبی سبب بد زبانی و بدگویی میان مردم و احزاب سیاسی شود.

لزوم برخورد قاطع نظام اسلامی در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی

وی در بخش دیگر از سخنان خود، بر لزوم برخورد قاطع نظام اسلامی در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی تاکید کرد و گقت: دشمنان با زبان تند با ما سخن می‌گویند و به تعهدات خود در معاهدات بین المللی پایبندی ندارند، از این رو ما باید با آنها با قاطعانه سخن بگوییم؛ زیرا که هر سخنی که از موضع ضعف و ناتوانی ما به وجود آید، زمینه سلطه استکبار جهانی را بر نظام اسلامی را فراهم می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره جنایت های اسرائیل غاصب در فلسطین ابراز کرد: امروز مردم مظلوم فلسطین و غزه در برابر حملات و جنایت های اسرائیل غاصب قرار دارند و مردم بی دفاع یمن مورد هجوم حملات بی رحمانه آل سعود قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در ادامه با اشاره به سفر رهبر کاتولیک های جهان به عراق و دیدار وی با حضرت آیت الله سیستانی افزود: جهان کفر و مسیحیت به جهان اسلام نگاه ویژه‌ای دارد؛ امروز باید رهبر کاتولیک های جهان، صدای مردم عراق و فلسطینان مظلوم را به جهانیان منتقل کند.

وی در پایان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با توجه به این انتخابات و فضای پیش رو تاکید کردند که باید بد بانی و بدگویی از جامعه جمع می‌شود؛ از این رو هر کسی که تربیون نماز جمعه، مجلس و دولت را در اختیار دارد؛ باید برای ارتقای صمیمیت و محبت، اتحاد میان مردم و جامعه اسلامی تلاش کند./998/

ارسال نظرات