۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۷۶۱۷۸
حجت الاسلام ثقفی:

اساتید دانشگاه‌ها به تبیین اهداف بیانیه گام دوم انقلاب بپردازند

اساتید دانشگاه‌ها به تبیین اهداف بیانیه گام دوم انقلاب بپردازند
رییس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی گفت: باید تعدادی از اساتید دانشگاه‌ها به تبیین اهداف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب بپردازند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی ثقفی در آخرین جلسه ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۹ که در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور و با حضور اعضای ستاد برگزار شد؛ عنوان کرد: مطلب اول در ترسیم مسیر کلی بیانیه لزوم توجه به افق راه و نقشه راه اصلی است و ما برای بیانیه گام دوم این مسئله را حتما در نظر بگیریم.

وی اظهار داشت: این کار فقط با بحث تربیت مدرس جوابگو نیست و می بایست ابتدا این موضوع را ترویج کنیم که افرادی بتوانند در خصوص بیانیه گام دوم محکم و متقن صحبت کنند. به همین خاطر تربیت مدرس باید از دانشگاه ها شروع شود تا بحث شناخت افق و نقشه راه بیانیه هر چه زودتر محقق شود.

عضو ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سازمان بسیج اساتید کشور افزود: این مهم اگر برای ما شاخص بشود، ما می‌توانیم افق های بعدی را هم مشخص کنیم. البته این قدمی هم را که تاکنون برداشته ایم باید جایابی و جانمایی کنیم و در این زمینه نقش کمیسیون‌هایی که در ستاد تشکیل شده؛ می‌تواند بسیار مهم و راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: کمیسیون‌ها باید در کنار هم بحث نقشه راه را مشخص کنند و توسعه آنها بر روی نقشه بر اساس اصول 6 گانه مشخص شود. بنابراین حتما می بایست کمیسیون ها به کمک بحث بیانیه گام دوم بیایند و جایگاه و نقش بسیار مهم خود را برای ترسیم نقشه راه عملی بیانیه، که ما در بیانیه گام دوم به دنبال آن هستیم را ایفا کنند.

حجت الاسلام ثقفی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌ها و محورهای مهم این است که می‌بایست تعدادی از اساتید دانشگاه‌ها را مهیا و تجهیز کنیم برای تبیین اهداف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، که این مهم از مسیر دانشگاه تحقق می‌یابد و این مسئله به سازماندهی اساتید نیاز دارد.

وی عنوان کرد: در این مسیر نیاز به معلمانی داریم که بیایند و موضوع بیانیه را شرح دهند و فضا را آماده کنند تا مخاطب به صورت کلی در جریان بیانیه قرار بگیرد و این نیاز به مبلغ و مربی دارد؛ همچنین از نیازهای دیگر می توان به بحث مدرس اشاره کرد چرا که بیانیه عمیق و برخاسته از یک ذهن خاص است و این حتماً نیاز به تدریس دقیق دارد.

حجت الاسلام ثقفی با اشاره به اینکه ما به محقق هم نیاز داریم؛ افزود: این یک عرصه بسیار وسیع است و مسئله تربیت محقق و پژوهشگر برای این کار بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: محورهای بعدی مورد نیاز در تحقق بیانیه؛ تربیت مدیر است و ما باید مسئولین و مدیران را در جریان بیانیه گام دوم قرار دهیم چرا که مدیران نقش بسیار مهم تر از بقیه افراد دارد و او می‌تواند افراد دیگر را سازماندهی نماید.

حجت الاسلام ثقفی افزود: یکی دیگر از محورهای بسیار مهم موجود در بیانیه مسئله تربیت معنوی است که حضرت آقا در بیانیه مسئله تربیت معنوی را جزء محورهای اصلی قرار داداند و فرمودند که مهمترین مطلب در این کار تحول معنوی است؛ یعنی محورهایی که در بیانیه ذکر شده است اگر مبتنی بر معنویت نباشد مسئله پیش نخواهد رفت و پایه هر کاری در این مسیر بحث معنویت است./998/

ارسال نظرات