۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۷۶۲۳۱
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

جذب جوانان به کانون مساجد راهکاری برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن است

جذب جوانان به کانون مساجد راهکاری برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن است
لرستان - ابدالی پور به جذب جوانان در کانون مساجد و اجرای برنامه های فرهنگی دینی اشاره کرد و گفت: جذب جوانان راهکاری برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، محمد ابدالی پور، ظهر امروز  درنشست خبری آنلاین در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت 18 اسفند سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: هدف از تأسیس کانون مساجد مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد بوده است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت کانون های مساجد در زمینه جذب جوانان و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن افزود: در این راستا برنامه های فرهنگی و هنری متناسب با نیاز جوانان در سراسر کانون ها برگزار می شود.

فعالیت 425 کانون فرهنگی هنری مساجد در لرستان

وی از فعالیت 425 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستانخبر داد و اظهار داشت: بیش از 27 هزار و 92 نفر در این کانون ها عضو هستند.

ابدالی پور عنوان داشت: انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و تبلیغی امری مهم برای آگاه سازی جوانان، شکوفایی و هدایت استعدادهای نسل نو و مصون سازی آنان در برابر هجمه های فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد سال گذشته در قالب پایتخت فهما و امسال با عنوان ایران قوی صورت گرفته است، اظهارداشت: طرح ملی ایران قوی در چهار موضوع قرآن و سیره اهل بیت، مسجد و گام دوم انقلاب، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایرانی است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان بیان داشت: اجرای این طرح سبب رشد و بالندگی در فضای مساجد می شود و بستر جریان سازی گام دوم انقلاب را فراهم می کند.

وی ادامه داد: طرح ملی ایران قوی زمینه رقابت سالم را بین بچه‌های مسجد در بستر فضای مجازی فراهم خواهد آورد.

ابدالی پور به رشد 60 درصدی ثبت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد درسامانه بچه های مسجد اشاره کرد و گفت: این سامانه با هدف کشف، پرورش و به کارگیری خلاقیت‌های فرهنگی هنری بچه‌های مسجد با امکان رصد، پایش و ارزیابی اطلاعات، اشتراک‌ گذاری تجارب فعالان مساجد، ایجاد منبعی عظیم برای تولید دانش‌های بومی، ارتقای توان شناسایی نیازها و حل مسائل و مشکلات فرهنگی اجتماعی، کمک به سیاست‌گذاران و مدیران فرهنگی کشور برای تصمیم‌ گیری صحیح و دقیق راه اندازی شده است.

فعالیت کانون مساجد در مقابله با کرونا و حمایت از نیازمندان

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در  زمان شیوع بیماری کرونا و حمایت از نیازمندان اشاره کرد و گفت: اطلاعاتی از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا تهیه شد و مشارکت خیران و افراد توانمند کمک معیشتی نقدی و مواد غذایی بین نیازمندان توزیع شده است.

 وی با اشاره به توزع مواد غذایی بین نیازمندان در شش مرحله به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان یادآور شد: در هر مرحله یک هزار و 200 بسته گوشت گرم یک و نیم کیلویی بین نیازمندان استان توزیع شده است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات