۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۷۲۴۷۶
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌ مساجد لرستان خبر داد؛

برگزاری رویداد ملی «ایران قوی» در کانون های مساجد لرستان

برگزاری رویداد ملی «ایران قوی» در کانون های مساجد لرستان
لرستان- ابدالی پور از اجرای طرح ملی فهما با رویکرد ایران قوی خبر داد و گفت: رویداد ملی ایران قوی درصدد تقویت مؤلفه هاي استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، محمد ابدالی پور، ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره تحقق ایران قوی، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند«در زمینه فرهنگی باید قوی  بشوید، در زمینه حفظ هویت اسلامی و انقلابی باید روزبه روز قوي تر و عمیق تر بشوید؛ این پاسخِ دشمنی های دشمن است.»

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان تقویت فرهنگ دینی را مهم ترین رویکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد و افزود: فعالیت کانون ها امری ضروری برای روشنگری و بصیرت بخشی در برابر توطئه های فرهنگی دشمنان است.

وی ادامه داد: در راستای نهادینه سازی، تبیین و ترویج فرهنگ دینی در جامعه و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان در کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت هنر متعالی استفاده می شود.

ابدالی پور به اجرای طرح ملی فهما اشاره کرد و عنوان داشت: طرح ملی فهما در دومین سال است که اجرا می شود و امسال با ارائه رویداد ملی ایران قوي، بستر جریان سازي این گفتمان را در بین آحاد مردم به ویژه اعضاي کانون هاي فرهنگی هنري مساجد و زمینه رقابت سالم بچه هاي مسجد را در ظهور و بروز این رویداد مهم در بستر فضاي مجازي فراهم کرده است.

وی ادامه داد: طرح ملی فهما با رویکرد ایران قوی بسترسازی برای مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراك محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون هاي فرهنگی هنري مساجد کشور، درصدد تقویت مؤلفه هاي استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان محورهای طرح ایران قوی را در چهار موضوع «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» عنوان کرد.

ابدالی پور گفت: در زمینه قران و سیره اهل بیت(ع) به فرهنگ ولایت مداری، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، داستان های قرآنی، بزرگداشت مناسبت های مذهبی، نماز، امر به معروف و نهی از منکر و موضوعات مرتبط پرداخته می شود.

وی  بیان کرد: در محور مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی نیز نقش مسجد در خودسازی، نقش مسجد در جامعه پردازی، نقش جوانان مسجدی در قوی شدن ایران اسلامی و موضوعات مرتبط مورد توجه قرار دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان اذعان داشت: در محور پیشرفت و امید به آینده نیز نشاط آفرینی در جامعه، تقویت روحیه امید و تلاش در بین جوانان، توجه به کارآفرینی و جهش تولید، خدمت رسانی و محرومیت زدایی، نمادها و جلوه های پیشرفت و عدالت، ابتکارات، اختراعات، خلاقیت ها، الگوهای موفق محلی، استانی و ملی و موضوعات مرتبط مورد تأکید است.

وی بیان کرد: دفاع مقدس، شهدای مقاومت، هسته ای، سلامت، شهید سردار سلیمانی، نمایش جلوه های مشارکت مردم(همدلی، مواسات، راهپیمایی و ...)، رشد علم و فن آوری و سایر اسوه ها و نمادهای عزت و مقاومت و موضوعات مرتبط در محور مقاومت و عزت ایران اسلامی مورد تأکید است.

ابدالی پور خاطرنشان کرد: در قالب اجرای طرح «ایران قوي» اهداف شناسایی و توانمندسازي استعدادهاي فرهنگی و هنري انقلاب اسلامی، جریان سازي گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه، امید و تلاش و حضور مؤثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی دنبال می شود.

وی با اشاره به بازه زمانی اجرای طرح ملی« ایران قوی» از هفته دفاع مقدس تا میلاد حضرت زهرا(س) در سطح کانون های فرهنگی هنری سراسر کشور گفت: فرآیند ارزیابی و داوري آثار نیمه دوم دي ماه تا بهمن ماه صورت خواهد گرفت و آئین اختتامیه و معرفی برترین های طرح 18 اسفند ماه، همزمان با سالروز تأسیس کانون هاي فرهنگی هنري مساجد برگزار می شود.

ابدالی پور به وجود 12 رواق در کانون مساجد اشاره کرد و بیان داشت: بچه‌های مسجد و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند در قالب یکی از رواق‌های دوازده گانه در طرح ملی ایران قوی شرکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در این شرایط کرونایی جامعه امروز در کنار فعالیت های فرهنگی و هنری، با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای  رونق فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی در راستای مقابله با بحران کرونا همراه مردم و یاری رسان شبکه بهداشت و درمان هستند.

 ابدالی پور راه اندازی کارگاه های تولید ماسک در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، مشارکت در طرح غربالگری عمومی، تهیه بانک اطلاعات از نیازمندان، ایتام و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا، اجرای رزمایش کمک های مؤمنانه، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی و  مشارکت در طرح ضدعفونی معابر و اماکن عمومی از جمله فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در شرایط شیوع بحران کرونا عنوان کرد./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات