۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۶۶۲۵۲
رییس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

خداباوری و مردم باوری؛ راه برون رفت از مشکلات

خداباوری و مردم باوری؛ راه برون رفت از مشکلات
خراسان رضوی - قالیباف گفت: چالش های اقتصادی امروز به خاطر این است که سنت های الهی را باور نداریم، راه برون رفت از مشکلات این است که مردم و خدا را باور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم بزرگداشت شهدای وحدت در مجتمع آیه ها، گفت: شهید شوشتری و شهید محمدزاده به حق قافله سالار شهدای وحدت، خدمت و امنیت هستند.

وی بیان داشت: ما در شهدای دفاع مقدس و بعد از آن وقتی نگاه می کنیم چند نفری را می بینیم که خدا به آن ها توفیق تداوم در مجاهدت داده است که یکی از آن ها شهید شوشتری است، شهید شوشتری از روزهای اول در کردستان و سنندج حضور یافت و مبارزه کرد و در دفاع مقدس از ابتدا تا انتها در میدان جنگ بود، بعد از دفاع مقدس نیز مجاهدت را از دو بعد امنیت و خدمت به کسانی که از حداقل های زندگی برخوردار بودند، ادامه داد.

قالیباف به ویژگی های شهید شوشتری اشاره و ابراز کرد: این شهید در اوج مجاهدت آرامش و طمأنینه خاصی داشت و در هیچ شرایطی تحت تأثیر قبیله گرایی، دسته جات و گروه ها قرار نگرفت، فقط انقلاب، رهبر و مردم برای او اهمیت داشت و در این راه گام بر می داشت، با وجود این که بعد از سال ها خدمت و مجاهدت می توانست در کنار فرزندان خود زندگی کند اما برای امنیت و اثبات دین در جامعه، خدمت در مناطق محروم را انتخاب کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهید محمدزاده نیز در زمان جنگ با وجود این که در کار ستادی و نیروی انسانی بود اما در روز عملیات در پشت خاکریز بود و این روحیه ایشان موجب شد شجاعترین فرمانده جنگ باشد؛ اجر و پاداش شهید شوشتری و شهید محمدزاده در زندگی مجاهدت آمیز چه درعرصه خدمت به مردم و چه در عرصه اجتماعی و امنیت شهادت بود و ما باید این این فرهنگ را به نسل جدید منتقل کنیم.

وی با بیان این که خداباوری و مردم باوری از درس هایی است که شهدا به ما دادند، گفت: خدا باوری و مردم باوری دو رکن جدی پیروزی است و این ها فقط در دفاع مقدس نیست بلکه این خداباوری و مردم باوری را شهدای وحدت بعد از جنگ در سیستان و بلوچستان و در محرومیت زدایی به نمایش گذاشتند همچنین شهید سلیمانی به ما درس خداباوری و مردم باوری داد.

قالیباف افزود: شهدا به ما آموختند که در مبارزه با استکبار، اداره کشور، اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی، تورم و گرانی و مشکلات اقتصادی اگر خداباور و مردم را باور داشته باشیم، مسائل قابل حل است؛ خدا وعده داده است کسی که اعتقاد به سنت های داشته باشد، پیروزی حق او است، باید باور داشته باشیم که سنت های الهی در هیچ زمانی تغییر نمی کنند، سنت های الهی این نسیت که برای امنیت باشد و برای صنعت نباشد و یا در حوزه اجتماعی باشد و در حوزه اقتصادی نباشد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که انقلاب اسلامی بر سنت الهی ماندگار است، ابراز داشت: هر جا بر سنت الهی و مردم باور داشته ایم، موفق شدیم و هر جا در مدیریت ها، تصمیم ها و نگرش ها خدا و مردم را باور نداشتیم، دچار مشکل شدیم، چالش های اقتصادی امروز به خاطر این است که سنت های الهی را باور نداریم، راه برون رفت از مشکلات این است که مردم و خدا را باور داشته باشیم.

وی چالش های اقتصادی امروز را نتیجه نداشتن خداباوری و مردم باوری بیان و اظهار کرد: در باورها و تفکر اقتصادی و اندیشه سیاسی مردم را باور نداشته و به جوان ها اعتماد نداشتیم، امروز 80 درصد اقتصاد ما متکی به دولت و جمع محدودی است و ما با این مشکلات روبرو هستیم چون باور به مردم و جوان ها نداشتیم.

قالیباف ایران مقتدر را در سایه اعتقاد به سنت هال الهی و تکیه بر مردم ممکن دانست و گفت: ایران قوی وقتی رخ می دهد که تک تک مردم ایران قوی باشند، این اقتدار امنیت را به وجود می آورد، جوان ها در دفاع مقدس، صنعت دفاعی و موشکی و تکنولوژی تحول ایجاد کردند، ما در حوزه قدرت موشکی جزء 5 کشور برتر دنیا هستیم و این را جوانان ساختند.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز ما این فرصت را از جوان ها گرفته ایم، چون عده ای می خواهند که حوزه های مختلف از جمله اقتصادی در دست خودشان باشد و در تصمیم گیری اعتقادی به مردم و مردم باوری ندارند، در جنگ تحمیلی وقتی تفکر بنی صد از جبهه گرفته شد، فرهنگ دفاع مقدس حاکم شد حال امروز نیز اگر جوان ها به میدان بیایند، مشکلات حل شده و تحول ایجاد می شود./پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات