۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۷۶۲۴۶
فرهنگ و جهش تولید (۵۰)؛

ربای بانکی عامل معضلات اجتماعی

ربای بانکی عامل معضلات اجتماعی
عبدالله حاتمیان گفت: هیچ کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران توان مقابله با جنایات آمریکا را نداشته و خود کشور آمریکا نیز به این امر، اقرار کرده است.

عبدالله حاتمیان نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی استان خراسان رضوی در موضوع تحقق جهش تولید از دیدگاه فرهنگی، به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: با توجه به شرایط حاکم در جهان، باید پذیرفت که بخش زیادی از نقدینگی، پول و سرمایه دنیا متعلق به کشور استکبار آمریکا است و علیرغم تحریم های کمرشکن آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی، شاهد شکوفا شدن توانایی و استعدادهای کشور در همه عرصه ها می باشیم.

وی ادامه داد: هیچ کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران، توان مقابله با جنایات آمریکا را نداشته و خود کشور آمریکا نیز، به این امر، اقرار کرده و با وجود تحریم و تهدید شرکای تجاری و هم‌پیمانان ایران، رشد اقتصادی معجزه میخواهد که کشور جمهوری اسلامی ایران، در این زمینه شگفتی ساز شده است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با توجه به مسائل اقتصادی کشور اظهار داشت: مسئولین کشور، گاهی در مورد منافع ملی به توافق نمی رسند و منافع جامعه را ترجیح نمی دهند و مضاف بر آن، ربای موجود در جامعه اسلامی، کارشکنی های مسئولین و نفع و سود انحصاری باعث خیلی از مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور است.

عبدالله حاتمیان در پاسخ به سئوال خبرنگار سرویس فرهنگی رسا مبنی بر ارائه راهکار مناسب در موضوع جهش تولید اظهار داشت: از آنجایی که فقه ما پویا می باشد، باید این برتری را به صورت عملی اظهار کنیم و روحانیون گرامی و معزز، به صورت قاطع در مقابل ربا بانکی ایستادگی کنند.

وی افزود: با توجه به بالا بودن نرخ بهره بانکی در ایران، تولید برای تولید کنندگان صرفه اقتصادی چندانی ندارد و به همین دلیل سرمایه گذاران به جای ورود به بخش تولید در سایر بخش های اقتصاد وارد می شوند که عمدتا باعث مهاجرت و حاشیه نشینی، بالا رفتن سن ازدواج، ورشکستگی تولید کنندگان، گرانی اقلام مصرفی، شکل گیری بازارهای کاذب و رشد حبابی قیمت مسکن و دهها معضل اجتماعی و فرهنگی دیگر که زاییده همین ربای بانکی است، می شوند.

نماینده اسبق مجلش شورای اسلامی بیان کرد: آیات و روایات بسیاری در تحریم ربا در قرآن کریم وجود دارد، واقعا حیف است جامعه اسلامی ما با این مشکل دست و پنجه نرم کند و سالیان سال درگیر باشد؛ اما راه حل مناسبی، یافت نشود.

عبدالله حاتمیان خاطرنشان کرد: انتظار می رود با توجه به پویایی فقه شیعه و انعطاف پذیری دستورات دین مبین اسلام، علمای و مراجع معزز و گرامی در این موضوع به جد ورود کنند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات