۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸
کد خبر: ۶۷۶۰۸۶

درخت و درختکاری از نگاه قرآن و روایات

درخت و درختکاری از نگاه قرآن و روایات
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: افزایش تولیدات کشاورزی از مسایل بنیادی و اساسی هر کشوری است، ما در کشورمان آب، خاک و نیروی انسانی مشتاق و با انگیزه به حد کافی داریم.

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: درخت و درختکاری و طبیعت سرسبز از نگاه قرآن و روایات و سیره  اهل بیت علیهم السلام از جایگاه ممتازی برخوردار است. در قرآن کریم، حیات مجدد طبیعت بعد از مرگ ظاهری از نعمت های الهی و نشانه های خداوند برای اهل ایمان شمرده شده و یا به عنوان مثالی برای برپایی قیامت و معاد از آن یاد شده است، درختکاری به نوعی نماد کشاورزی است

مدرس حوزه علمیه ابراز داشت: عوامل مادر در رونق اقتصاد و استقلال اقتصادی یک کشور در کشاورزی و دامداری است و روز درختکاری را به نوعی می توان در راستای تحقق شعار های اقتصادی چند سال اخیر  دانست و باید با جدّیت به این مسأله کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی در کشور وجود دارند که به فکر ایجاد کشاورزی هستند البته امروزه باید کشاورزی به صورت علمی پیگیری شود و این کار نیاز به حمایت همه جانبه دارد.

حسینی خراسانی اظهار داشت: افزایش تولیدات کشاورزی از مسایل بنیادی  و اساسی هر کشوری است، ما در کشورمان آب  خاک و نیروی انسانی مشتاق و با انگیزه به حد کافی داریم ولی چون حاصل کار کشاورز به موقع خریداری نمی شود و سود آن جیب دلالان را پر می کند، مشتاقان این راه را ناامید کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: نیاز به یک عزم راسخ جدی و دلسوزانه ای در حد قابل قبول در میان مسئولان و دست اندرکاران نظام لازم است که متاسفانه دیده نمی شود، جای غصه دارد که در ماه پایانی سال هستیم و اگر قرار باشد مسئولان بیلان کار در حوزه جهش تولید ارائه بدهند؛، کار شایان توجه ای وجود ندارد.

ارسال نظرات