۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۷۶۳۱۵

نشست مدیران مرکز خدمات و نمایندگان پروژه مسکونی میثاق برگزار شد

نشست مدیران مرکز خدمات و نمایندگان پروژه مسکونی میثاق برگزار شد
در نشست مدیران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و نمایندگان اعضای پروژه مسکونی میثاق بر برگزاری جلسات مشترک برای حل مشکلات تأکید شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست مدیران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و نمایندگان اعضای پروژه مسکونی میثاق قم به منظور بررسی شکایات طلاب متقاضی این پروژه از شرکت میثاق در مرکز خدمات برگزار شد.

در این نشست حجج اسلام جعفریانی معاون مسکن، حسنی مدیر کل حراست، رحمانی مهر مدیر کل حوزه ریاست و گرجی سرپرست اداره کل بازرسی مرکز خدمات حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفریانی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه در سال 90 سیاست مرکز خدمات مبتنی بر عدم تولید مسکن قرار گرفت، گفت: در آن سال ساخت هزاره دهم را شروع کرده بود و با توجه به اینکه 308 ظرفیت باقی مانده داشتیم که ثبت نام نکرده بودیم؛ از این رو این مسأله در هیأت مدیره مرکز خدمات طرح و مصوب شد که این واحدهای باقی مانده هزاره دهم را واگذار کنیم.

معاون مسکن مرکز خدمات بیان کرد: در ابتدا با راه و شهرسازی وارد مذاکره شدیم که این واحدها را به این سازمان بازگردانیم؛ ولی راه و شهرسازی عنوان کرد که هزار واحد به نام مرکز در سیستم ثبت شده است و امکان بازگشت آن به این سازمان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در آن زمان 7 تعاونی مرکز حوزوی متقاضی این کار شدند و با توجه به اینکه توانمندی‌های آنها را نمی‌شناختیم نپذیرفتیم.

نشست مدیران مرکز خدمات و نمایندگان پروژه مسکونی میثاق برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین جعفریانی با بیان اینکه این تعاونی‌ها با یکدیگر هماهنگ شدند و یک شرکت تعاونی به عنوان میثاق سازه گستر تشکیل دادند، گفت: تفاهم‌نامه‌ای را با این شرکت منعقد کردیم و این واحدها به این تعاونی به‌عنوان سازنده واگذار شد که بندهای تفاهم‌نامه کاملا مشخص است و هیچ بندی بعدها اضافه نشد و مسؤولیت کار به طور کامل به این شرکت واگذار شد.

وی ادامه داد: در زمان ساخت نیز به دلیل تأخیرهایی که شرکت داشت لایحه زدیم که برخی مجاز و برخی غیرمجاز شد و با آنها وارد مذاکره شدیم و نظارت لازم و پیگیری متعددی جهت تکمیل داشتیم، لکن این پروژه نیز مثل بسیاری از پروژه های مسکن مهر دچار تأخیرهایی در تکمیل و تحویل بود.

معاون مسکن مرکز خدمات بیان کرد: در ابتدا قرار نبود نظارتی انجام شود ولی به خاطر حمایت از طلاب این نظارت را به حد مطلوبی انجام دادیم.

وی گفت: فقط در دو بند با این شرکت اختلاف داشتیم؛ اول اینکه اسامی مجتمع‌ها را بر خلاف تعهدشان عوض کردند و دوم اینکه قرار بود منحصراً از طلبه‌ها ثبت‌نام کنند که شرکت تعاونی به این دلیل که متقاضی طلبه برای واحدها نداشت ناچار به ثبت نام غیر طلاب شد که مؤسسه مصوبه‌ای از هیأت‌مدیره گرفت تا یک سوم متقاضیان از کارکنان مراکز حوزوی باشند که در این دو مورد تخلف شده است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفریانی تصریح کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اگر بتواند کاری برای رفع مشکل طلاب انجام دهد، قطعاً انجام خواهد داد که حقی از طلبه استیفا کند و رییس مرکز خدمات نیز در این مورد دستور اکید دادند.

وی در ادامه جلسه نماینده اعضای پروژه میثاق از تشکیل این جلسه قدردانی کرد و گفت: شرکت نورگستر مرکز خدمات صرفاً کار ساخت را به شرکت میثاق واگذار کرده است و قرارداد اصلی بین طلاب و نورگستر است.

وی تأکید کرد: مواردی که باید از آنها شکایت شود عبارتند از: فروش مال به غیر، تنظیم قرارداد احداث و واگذاری برخلاف قرارداد با طلاب و در نظر نگرفتن تخفیفات مربوط به مسکن مهر، خیانت در امانت به این صورت که افراد مختلفی را به این پروژه ورود دادند و یک پارکینگ را به چند نفر فروخته‌اند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام رحمانی مهر مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات با بیان اینکه نگاه رییس مرکز خدمات این است که تا حد امکان به طلاب برای رفع مشکلات کمک شود، پیشنهاد کرد: تمامی اسناد مربوط به این پروژه جمع‌آوری شود و وکلای مرکز خدمات و اعضای پروژه این اسناد را بررسی کنند و در صورت داشتن مستندات قابل ارائه در دادگاه اقدام شود.

نشست مدیران مرکز خدمات و نمایندگان پروژه مسکونی میثاق برگزار شد

جلسات دوستانه می‌تواند در رفع مشکلات و سوءتفاهم‌ها کمک کند

همچنین در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین حسنی مدیر کل حراست مرکز خدمات گفت: فلسفه وجودی مرکز خدمات خدمت به طلاب است و این مرکز خانه طلاب است و ما نیز خادم آنان هستیم و این خدمت گزاری مایه افتخاری برای کارکنان مرکز است.

وی ادامه داد: مسکن کالای گرانی است و به دلایل نوساناتی که گاهی اتفاق می‌افتد این‌گونه مشکلات ایجاد می‌شود.

مدیر کل حراست مرکز خدمات بیان کرد: برگزاری این جلسات دوستانه می‌تواند در رفع مشکلات و سوءتفاهم‌ها کمک کند؛ مرکز خدمات پیگیری مشکلات طلاب را وظیفه خود می‌داند و در جایی که حقی از طلبه ضایع شده باشد مرکز به عنوان مدعی وارد می‌شود. قطعاً به دنبال احقاق حق شما خواهیم بود و حراست مرکز نیز پیگیر این موضوع خواهد بود./998/

ارسال نظرات