۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۷۶۳۳۵

حضرت ابوطالب عمر و ثروت خود را وقف پیامبر کردند

حضرت ابوطالب عمر و ثروت خود را وقف پیامبر کردند
حجت الاسلام حسین پور گفت: دشمنان و مخالفان امیرالمومنین چون فضائل ایشان را برنمی تافتند با محو مطالب تاریخ سعی کردند چهره ابوطالب مات و غیر شفاف برای آیندگان جلوه دهند.

حجت الاسلام سید علی حسین پور عضو هیأت علمی موسسه آموزشی امام خمینی به مناسبت وفات حضرت ابوطالب در گف و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزار ی رسا گفت: ابوطالب فرزند عبدالمطلب و ایشان از ثروتمندان عرب بودند، چگونه حمزه، عباس و دیگر برادران او از لحاظ ثروت جایگاه ویژه برخوردارند اما ابوطالب چنان در فقر است که پیامبر و حمزه فرزندان او را به سرپرستی می گیرند.

پژوهشگر تاریخ با تببین دوران زندگانی حضرت ابوطالب ابراز داشت: وقتی تاریخ را بررسی می کنیم، مشاهده می شود زمانی که سرپرستی پیامبر به حضرت ابوطالب سپردند ایشان راه و روش تجارت را به پیامبر آموزش دادند و در آن دوران به دلیل بُعد مسافت سفرهای تجاری هرچه داشتند تبدیل به مال التجاره می کردند و ابوطالب نیز از این قائده مستثنا نبودند شاید به دلیل جایگاه ویژه و امانتداری ایشان دیگران هم مال خود را به او می سپردند.

مدرس حوزه علمیه با اشاره به سفر تجاری ابوطالب اظهار داشت: در محدوده بُصرا با بَحیرا ملاقاتی انجام شد در آن دیدار این پیام مهم به ابوطالب منتقل شد که اگر جان محمد برایت مهم است از ادامه سفر صرف نظر کن و ابوطالب چون شخص امینی را سراغ نداشتند، خودشان برادرزاده خود را برمیگرداند.

حجت الاسلام حسین پور عنوان کرد: گمان و ظن قوی من این است که در این سفر شکست تجاری بزرگی بر ابوطالب وارد آمد به طوری که دیگر تنوانستند از نظر مالی خود را احیاء کنند، نکته مهم اینجاست که حضرت ابوطالب عمر و ثروت خود را وقف پیامبر کردند، دشمنان و مخالفان امیرالمومنین چون فضائل ایشان را برنمی تافتند با محو مطالب تاریخ سعی کردند چهره ابوطالب را مات و غیر شفاف برای آیندگان جلوه دهند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
سلام و درود خدا بر حضرت ابوطالب
0
0