۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۷۶۳۳۶

کمک ۱۰۰ میلیاردی مساجد تهران به نیازمندان در ایام کرونا

کمک ۱۰۰ میلیاردی مساجد تهران به نیازمندان در ایام کرونا
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: در ایام کرونا که کشورمان را درگیر خودش کرده است، بیش از ۱۰۰ میلیارد اجناس توسط مساجد تأمین شده و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مراسم افتتاح همزمان ۳۱۳ مرکز نیکوکاری مساجد استان تهران صبح امروز دوشنبه ۱۸ اسفندماه با حضور مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، حجت‌الاسلام علی نوری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و جمعی از ائمه جماعات مساجد تهران در مسجد امام جعفر صادق (ع) ( محله مهرآباد جنوبی تهران و خیابان شمشیری) انجام شد.

آ دریافتی // کمک ۱۰۰ میلیاردی مساجد تهران به نیازمندان در ایام کرونا

امدادرسانی به مستضعفان را مردمی کنیم

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در این مراسم با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ به دلیل پشتیبانی از محرومان و مستضعفان، کمیته امداد را بنا نهادند، با اشاره به اینکه نقش مردم در اداره کمیته امداد قابل توجه است، گفت: مقام معظم رهبری اهتمام زیادی برای پشتیبانی از محرومان دارند و دولت بودجه مشخصی برای محرومان و نیازمندان به کمیته امداد پرداخت می‌کند. رهبر معظم انقلاب این دغدغه را دارند که کمک‌رسانی و امدادرسانی را مردمی کنیم. یکی از فلسفه‌های این فرمایش رهبری این است که از ابتدای آغاز انقلاب تاکنون هر جایی که بحران و مشکلی بوجود آمده است، مردم به میدان آمدند و مشکلات را برطرف کردند. پس نقش این مردم در پیروزی انقلاب و همه مسائل از جمله امدادرسانی مورد توجه است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: پایه‌گذاری مرکز نیکوکاری با رویکرد مسجد محوری انجام شد. به دلیل اینکه مسجد پایگاه عبادت و بندگی خداوند است و بالاترین عبادات، خدمت به مردم نیازمند است و این پایگاه در پیش از انقلاب محور مبارزات با طاغوت بود و در جریان جنگ تحمیلی، محور جمع‌آوری رزمندگان و ایثارگران بود و امروز مسجد در لبیک‌گویی به رهبر انقلاب پیش‌گام بود. مراکز نیکوکاری با محوریت مسجد فعالیت خود را آغاز کرده است و برکات زیادی داشته است.

وی با اشاره به اینکه مساجد در کمک‌رسانی و امدادرسانی همواره پیش‌قدم بوده‌اند، گفت: زماینکه رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان سال گذشته اعلام فرمودند که رزمایش مؤمنانه در دستور کار قرار گیرد، ائمه جمعه و جماعات با تشکیل قرارگاه‌های جهادی به میدان مقابله با فقر و محرومیت آمدند و ایران اسلامی را سرافراز کردند.

۹۳ درصد مردمی که از سوی مراکز نیکوکاری خدماتی را دریافت کرده‌اند، اعلام رضایت کرده‌اند که اعضای مراکز نیکوکاری با تکریم به ما خدمات می‌دهند و این جای تشکر دارد. واقعاً راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در مساجد برکات زیادی دارد. بنابراین افتتاح ۳۱۳ مرکز نیکوکاری آغازی بر فعالیت نیکوکارانه همه مساجد کشور خواهد شد.

آ دریافتی // کمک ۱۰۰ میلیاردی مساجد تهران به نیازمندان در ایام کرونا

کمک بیش از بیش از ۱۰۰ میلیاردی مساجد تهران به نیازمندان

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام علی نوری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در این مراسم گفت: فعالیت‌های امروز مساجد، آغازی بر فعالیت‌های اجتماعی مساجدی است که پیش از این نیز در جهت محرومیت‌زدایی و کمک به مستضعفان در استان تهران رقم خورده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهادی مساجد استان تهران در ایام کرونا گفت: در استان تهران ۳ هزار و ۹۵۰  مسجد وجود دارد  که یک هزار و ۸۰۰  مسجد در شهر تهران مستقر هستند که ائمه جماعات فعال و پویا، اداره این مساجد را بر عهده  دارند. آنها علاوه بر فعالیت‌های دینی و نیایشی در اجرای کارکردهای اجتماعی ورود کرده‌اند. در همین ایام کرونا که بیش از یک سال کشورمان را درگیر خودش کرده است، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اجناس توسط مساجد تأمین شده و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه مساجد در هر بحران و حادثه‌ای به کمک نیازمندان آمده‌اند، گفت: در زلزله کرمانشاه مساجد غریب به ۱۰۰۰ کانکس را در اختیار نیازمندان قرار دادند. کمک‌هایی که در جریان گرفتاری‌های اقتصادی تقدیم مردم شده است. در جریان زلزله اخیر سی‌سخت نیز اقدامات خوبی از سوی مساجد برای کمک به نیازمندان منطقه آسیب‌دیده جمع‌آوری و ارسال شد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ مسجد محوری در سطح تهران انتخاب شده‌اند تا موضوعات تخصصی را در حوزه فعالیت‌های اجتماعی پیگیری کنند. مساجد استان تهران در تعامل با کمیته امداد امام خمینی (ره) در بالاترین سطح هستند. مساجدی که با استفاده از سرمایه‌های مالی مسجد و کمک خیران و با کمک کمیته امداد صندوق‌های خیریه و کمک‌هایی را برای رفع نیازِ نیازمندان و مستضعفان پیش گرفته‌اند تا به فرموده مقام معظم رهبری توانسته باشند جزء مساجد انقلابی قرار بگیرند.

ارسال نظرات