۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۶۴۳۵۹۴

آغاز به کار پویش «مسجد کانون سلامت» برای مقابله با کرونا

آغاز به کار پویش «مسجد کانون سلامت» برای مقابله با کرونا
حجت‌الاسلام ارزانی، با اشاره به مواجه کشور با بحرانی که جامعه جهانی را نیز درگیر کرده است، گفت: امروز سنگر بچه‌های مسجد از جبهه فرهنگی به جبهه سلامت تغییر یافته است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه مسجد کانون وحدت، همدلی و شکل‌گیری حرکت‌های اثرگذار اجتماعی است، گفت: پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که امروز به مسئله اول جهان و کشور اسلامی‌مان ایران تبدیل شده است نیز نیازمند عزم و اراده ملی است که کانون اصلی و محور شکل‌گیری این حرکت عظیم اجتماعی و همراه کردن مردم با مدافعان سلامت، در مساجد شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه احساس مسئولیت برای پیشگیری و مراقبت باید به عنوان یک وظیفه شرعی، اجتماعی و اخلاقی از سوی فرد فرد جامعه دیده شود، افزود: حفظ سلامت سایر افراد موجب کاستن بار مضاعف کادر پزشکی و پرستارانی می شود که اکنون در خط مقدم مقابله با این ویروس قرار داشته و به ارائه خدمت به بیماران می‌پردازند.

ارزانی اظهار کرد: بچه‌های مسجد با درک صحیح از شرایط کنونی کشور و نیاز مبرم جامعه به اقدامات موثر برای کاهش فشار روانی حاکم بر کشور، وارد صحنه شده‌اند و با عزم جدی برای شرکت کرونا، پویش مردمی «مسجد کانون سلامت» را اداره می‌کنند.

وی با اشاره به شکل‌گیری این پویش ملی با ایفای نقش ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پیشگیری از شیوع کرونا و پیامدهای آن از طریق زیست بوم مجازی بچه‌های مسجد، ابراز کرد: این پویش بزرگ با راهبری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب تهیه بسته فعالیت‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی، ارائه آموزش مجازی پیشگیری و مراقبت از شیوع کرونا، جذب مشارکت‌های مردمی در تهیه و توزیع اقلام بهداشتی در محله و شناسایی و معرفی نیروهای داوطلب به مراکز درمانی و مراقبتی شکل گرفته است.

ارزانی با اشاره به تهیه پک‌های بهداشتی و تغذیه ویژه خانوارهای محروم به صورت خودجوش با مشارکت بچه‌های مسجد در اقصا نقاط کشور و به صورت خاص در‌ استان‌های دارای وضعیت قرمز، بیان کرد: مشارکت فعال در ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی به صورت خودجوش و محوری با مشارکت پایگاه‌های بسیج و هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی و مردم نهاد یکی دیگر از اقدامات در خور ستایش و ستودنی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تولید ماسک و اقلام بهداشتی مورد نیاز هموطنان را در برخی از کانون های شاخص و محوری به عنوان فعالیتی جهادی و آتش به اختیار مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مسئولیت پذیری، انسان دوستی و روحیه ایثارگری بچه های مسجد در عرصه کنونی نیز که کم از دوران جنگ تحمیلی ندارد؛ خود را به خوبی نشان داده است به گونه ای که بسیاری از اعضای کانون های مساجد داوطلبانه برای مراقبت از بیماران کرونایی به یاری مدافعان سلامت شتافته اند.

وی یکی از ویژگی های بارز کانون های فرهنگی هنری مساجد حضور فعال و موثر در عرصه های مختلف و محدود نشدن در یک شاخه از فعالیت ها خواند و اذعان کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در همین راستا برنامه های گسترده ای را در قالب بسته فعالیت های دینی، فرهنگی و هنری پیش بینی مسابقه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مسابقه کتابخوانی «کتاب در خانه»، طرح بازیگران زندگی(پیشگیری از آسیب های اجتماعی)، مسابقه فرهنگی بانوی صبور(آشنایی با شخصیت حضرت زینب«سلام الله علیها») و طرح سراسری سلام بر امام(قرائت زیارت امین الله، روزهای چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا) در بستر زیست بوم مجازی بچه های مسجد به اجرا درآورده است.

ارزانی با اشاره به تأکیدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر پرهیز از هرگوه تجمع و حضور در اماکن عمومی، اظهار کرد: نقش پررنگ کانون های فرهنگی هنری مساجد در این عرصه نیز با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی با راه اندازی کانال ارتباطی خانه های نورانی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد (کانال ارتباطی کانون با اعضا و اهالی محله) اطلاع رسانی برنامه های محله، برپایی مجالس شاد و ترحیم به صورت مجازی و... به خدمت گرفته شده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به انعکاس خبری و رسانه ای اقدامات و فعالیت های ارزنده کانون ها در مقابله با ویروس کرونا که با بهره گیری از ظرفیت های مردمی و فضای مجازی صورت گرفته است، گفت: اقدامات و فعالیت های خودجوش و خلاقانه بچه های مسجد در صفحه اختصاصی کانون های فرهنگی هنری در پورتال بچه های مسجد قابل مشاهده است. /882/ 102/ 

ارسال نظرات