۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۷۶۳۷۰
حجت الاسلام والمسلمین اختری:

انکار ایمان حضرت ابوطالب به مثابه انکار نور خورشید است

انکار ایمان حضرت ابوطالب به مثابه انکار نور خورشید است
حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به اینکه انکار ایمان حضرت ابوطالب(ع) به مثابه انکار نور خورشید است، گفت: حضرت ابوطالب(ع) مظلوم ترین مظلومان هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اختری صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی «حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر اعظم(ص)» که در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با تسلیت شهادت مظلومانه امام موسی کاظم(ع)، نعمت دین و هدایت انسان را از بزرگترین نعمت های الهی برشمرد و گفت: خداوند متعال با بعثت پیامبر اکرم(ص) و ظهور امام زمان(عج) بر انسان ها و بشریت منت نهاده است.

وی با بیان اینکه حضرت ابوطالب(ع) مظلوم ترین مظلومان هستند، ادامه داد: مظلومیت ایشان و فرزندشان یعنی امیرمؤمنان(ع) بسیار مشهود و روشن است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری تبیین و احیای ابعاد مختلف شخصیت های بزرگ دینی را از رسالت های مجمع جهانی اهل بیت(ع) برشمرد و بیان کرد: در طول انقلاب اسلامی همایشی با عنوان حضرت ابوطالب(ع) برگزار نشده است و ما این رسالت را به خوبی انجام دادیم.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به ابراز خرسندی مراجع تقلید از اقدام مجمع جهانی اهل بیت(ع) در تبیین شخصیت حضرت ابوطالب(ع) به تشریح چرایی و ضرورت برگزاری این همایش پرداخت و نقش حضرت ابوطالب(ع) و حضرت خدیجه(س) در پیشرفت و عظمت اسلام ابراز کرد: حضرت ابوطالب(ع) همه قوا و توان خود را برای دفاع از حرکت پیامبر اکرم(ص) به کار بسته و موفق هم شدند.

وی با بیان اینکه بر اساس شواهد تاریخی ایمان حضرت ابوطالب(ع) بسیار واضح و روشن است، برخی از این شواهد تاریخی را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: بدون شک ایشان ایمان راسخی به دین اسلام داشتند، اما تحریف، حسادت، جعل، کینه توزی و دشمنی با ایشان دست به دست هم داده تا این واقعیت تاریخی و روشن را بپوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به اینکه انکار ایمان حضرت ابوطالب(ع) به مثابه انکار نور خورشید است، بیان کرد: انکار ایمان ایشان ناشی از کینه توزی و عداوت بوده و این همچون روز برای ما روشن است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر ضرورت صیانت و دفاع از اهل بیت(ع) و شخصیت های بزرگ دینی از سوی جمهوری اسلامی ایران تأکید و ابراز کرد: تصحیح و بررسی دقیق تاریخ اسلام و بازگو کردن آن برای جهان از وظایف بزرگ ما محسوب می شود؛ امروز دشمنان تاریخ را مورد تغییر و تحریف قرار داده و در معرض قضاوت جهانیان قرار می دهد و این بسیار آسیب زا است، از این رو ما باید این خط انحرافی را در هم بشکنیم.

وی مطرح کرد: امروز وهابیت تکفیری خط انحرافی بنی امیه را احیا کرده و تاریخ اسلام را مورد تحریف و تغییر قرار داده و در رسانه های خود رسماً دروغ پراکنی می کند؛ این برای ما یک زنگ خطر است و مؤسسات و محققان باید در برابر این موارد ایستادگی کنند تا این دشمنان نتوانند چهره تابناک ائمه معصومین(ع) و شخصیت های بزرگ اسلام را مخدوش سازند./841/

ارسال نظرات