۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۷۶۳۷۳
آیت الله کعبی:

حضرت ابوطالب سردمدار و پیش قراول جهاد کبیر و مقاومت بود

حضرت ابوطالب سردمدار و پیش قراول جهاد کبیر و مقاومت بود
نایب رییس جامعه مدرسین تأکید کرد که اگر مجاهدت های ایشان در مکه و مجاهدت های امیرمؤمنان(ع) در مدینه نبود، اسلام پا نمی گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی «حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر اعظم(ص)» که در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام کاظم(ع) به آیه شریفه «الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» اشاره کرد و گفت: حضرت ابوطالب(ع) یکی از مظلومان حقیقی تاریخ اسلام است.

وی بعد جهادی و مقاومتی حضرت ابوطالب(ع) را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ایشان مجاهد و پرچمدار دوران مبارزه و انقلاب پیامبر اکرم(ص) بودند؛ ایشان به معنای واقعی کلمه «مجاهد فی سبیل الله» بودند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه حضرت ابوطالب(ع) سردمدار و پیش قراول جهاد کبیر و مقاومت بود همانطور که امیرمؤمنان(ع) سردمدار جهاد قتال بودند، بیان کرد: اگر مجاهدت های ایشان در مکه و مجاهدت های امیرمؤمنان(ع) در مدینه نبود، اسلام پا نمی گرفت.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه حضرت ابوطالب(ع) همواره تحت ولایت رسول الله(ص) بودند، ابراز کرد: ایشان همه کارهای خود را با محبت و عشق، تحت هدایت و اوامر پیامبر اکرم(ص) بوده و تابع اوامر و استراتژی های ایشان برای تشکیل حکومت اسلامی بودند.

وی با اشاره به اینکه اسلام با حمایت اجتماعی، قبیله ای و عشیره ای حضرت ابوطالب(ع) رشد یافت، مطرح کرد: اگر ایشان عشیره و قبیله خود را به نفع پیامبر اکرم(ص) بسیج نمی کرد، اسلام عظمت کنونی اش را پیدا نمی کرد؛ امروز نیز باید قبائل موجود در جغرافیای مناطق اسلامی از مقاومت اسلامی حمایت اجتماعی داشته باشند و در این مسیر از حضرت ابوطالب(ع) درس بگیرند.

آیت الله کعبی مقاومت سیاسی حضرت ابوطالب(ع) را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ایشان طاغوتیان قریش را پس زد و نظام ولایت رسول الله(ص) را برگزید، بیان کرد: ایشان در این مسیر بارها رویاروی طاغوتیان قریش ایستادند و بارها به روی آنها شمشیر کشیدند و از پیامبر(ص) حمایت کردند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقاومت اقتصادی و مقاومت فرهنگی حضرت ابوطالب(ع) در راستای حمایت از گفتمان نبی مکرم اسلام(ص) ابراز کرد: امروز مقاومت ایشان در محور مقاومت اسلامی می تواند برای ما درس آموز و راهگشا باشد./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
سلام و درود خدا بر حضرت ابوطالب
2
0