۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۷۶۳۸۴
سردار نقدی:

روحانیت شیعه، روحانیتی عمل‌گراست

روحانیت شیعه، روحانیتی عمل‌گراست
معاون هماهنگ کننده سپاه با اشاره به ۱۲۶ شهید مدرسه علمیه امام محمدباقر گفت: روحانیت شیعه به هر حرفی که گفته عمل کرده است و این شهدا مکتبی هستند که پیش روی ما قرار دارند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره ۱۲۶ شهید مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) با اشاره به اینکه شهادت منتهای آرزوی انسان‌هاست گفت: شهید به دلیل مقام بالایی که در روز قیامت دارد، با اولین قطره خونش که بر زمین می‌ریزد همه گناهانشان بخشیده می‌شود؛ به همین دلیل تمنای همه عارفان و عالمان رسیدن به مقام و جایگاه والای شهادت است.

وی ادامه داد: شهید، خلیفه الله واقعی بر روی زمین است، البته خداوند متعال، حکومت مطلق را برای خود می‌خواهد؛ اما همیشه مزاحمانی شیطانی پیدا می‌شوند که می‌خواهند این جایگاه را غصب کنند و ادعای خدایی کنند که در مقابل برخی از مردم عادی می‌گویند ما توان مقابله با این شیاطین را نداریم که شهدا این منطق را باطل می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه با اشاره به معامله شهدا با خداوند، اظهار کرد: شهدا جان خود را با خداوند متعال معامله می‌کنند و خداوند خریدار جانان آنهاست و در این معامله شهدا برنده هستند که جان خود را برای اجرای خواست خداوند روی زمین فدا می‌کند و به همین دلیل خداوند جایگاهی به آنها داده که همه علما و عرفا به آن غبطه می‌خورند.

وی ادامه داد: شهدا همیشه بن بست‌ها را می‌شکنند و اگر منطق شهادت در یک جامعه حاکم شود این جامعه شکست ناپذیر است، اگر جامعه را این گونه نگاه کرد دیگر شکست نخواهد خورد؛ زیرا دشمن همه افراد یک جامعه را نمی‌تواند بکشد؛ زیرا اگر آنها را بکشد دیگر کسی برای زورگویی و چپاول باقی نمی‌ماند.

سردار نقدی، منطق استکبار را منطق زور دانست و خاطرنشان کرد: شهدای این منطقه، استکبار را به چالش می‌کشند و شکست می‌دهند کسانی که بر حق هستند از کشته شدن به دست دشمن و شهادت هیچ هراسی ندارد، هیچ معامله‌ای سود آور‌تر از این نیست که یک انسان جان خود را عطا می‌کند و به لقاء الله می‌پیوندد و خداوند خود خریدار خون شهداست.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم ایران در عصر حاضر ابراز داشت: ملت ایران، با تبعیت از امام راحل بیش از ۴۰ سال است که با منطق شهادت مقابل زیاده خواهی‌های استکبار ایستاده و شما می‌بینید ما پایگاه عین الاسد و پهپاد آمریکایی را ساقط می‌کنیم؛ اما آنها نمی‌توانند پاسخ دهند.

معاون هماهنگ کننده سپاه به هزینه‌های کلان دفاعی در کشورهای جهان اشاره کرد و اظهار داشت: ما به هیچ عنوان به میزانی که سایر کشورها برای مسأله دفاعی بودجه دارند، بودجه نداریم، در مقابل آمریکایی‌ها با بودجه کلانی که دارند، صدها بمب اتم و تجهیزات مختلف می‌توانند تولید کنند.

وی افزود: عامل توازن قوا میان ایران و آمریکا، شهادت است؛ زیرا شهادت توازن قوا میان ایران و آمریکا را ایجاد کرده؛ برای مثال بعد از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند که اگر ما پاسخ بدهیم، بیش از ۵۰ نقطه فرهنگی را در ایران مورد هدف قرار می‌دهند؛ اما شهادت حاج قاسم باعث شد که بعد از انتقام موشکی در عین الاسد، آنها نتوانند هیچ کاری انجام دهند.

نقدی، روحانیت شیعه را روحانیتی مجاهد، در صحنه و عمل‌گرا دانست و عنوان کرد: روحانیت اگر حرفی بزند، بدان عمل می‌کند، این همان روشی است که امروز ما را در میان ملت‌های جهان سرافراز کرده است.

وی ادامه داد: برای مثال ۱۲۶ شهید مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) بزرگترین مکتبی هستند که امروز پیش روی ما قرار دارد؛ اما ما باید از این مکتب درس بگیریم و بدانیم که این مکتب ما را در برابر دشمنان پیروز می‌کند.

ارسال نظرات