۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۷۶۳۹۸
در پیش نشست رونمایی از نرم افزار حدیث ولایت مطرح شد؛

گردآوری و نشر آثار مفاخر حوزه هدف مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

گردآوری و نشر آثار مفاخر حوزه هدف مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
پیش نشست رونمایی از نرم افزار حدیث ولایت پیش از ظهر امروز با حضور ریاست مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، پیش نشست رونمایی از نرم افزار حدیث ولایت پیش از ظهر امروز با حضور ریاست مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در این مرکز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام دکتر بهرامی ریاست مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی بن جعفر(ع) گفت: بیش از سه دهه از شروع به کار این مرکز گذشته و این مرکز توانسته محصولات خوبی در حوزه علوم اسلامی در اختیار دانش پژوهان قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به گردآوری آثار و مفاخر حوزه اظهار داشت: بیش از 200 نرم افزار که پیرامون موضوع های خاص و گردآوری آثار بزرگان بوده در این مرکز تولید شده، که آخرین مورد آن نرم افزار حضرت آیت الله ری شهری بوده است.

رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با اشاره به اهمیت مجموعه آثار رهبر معظم انقلاب بیان داشت: صحبت ها و مکتوبات رهبر معظم انقلاب برای ما از اهیت فراوانی برخوردار بود و به این جهت این مرکز نسخه جدید از آثار و مکتوبات ایشان را با همکاری انتشارات انقلاب اسلامی آماده کرد که در روز شنبه رونمایی از آن صورت می گیرد.

حجت الاسلام بهرامی ضمن معرفی این نرم افزار گفت: این نرم افزار که در نسخه دوم ارائه شده، برگرفته از بیانات، دروس و آثار رهبر معظم انقلاب بوده و از 120 کتاب که در انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسیده، بهرمند شده است.

وی در ادامه موضوعات ارائه شده در این نرم افزار را تشریح کرد و بیان داشت: موضوعات ارائه شده در این نرم افزار مختلف بوده و برخی از آنها عبارت است از: انقلاب اسلامی، مسائل انقلاب اسلامی، سیره اهل بیت(ع)، فقه و احکام، تفسیر و حدیث، اخلاق، زن و خانواده که در این نرم افزار به آنها پرداخته شده است.

رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ضمن تشکر از پژوهشگران و مدیرانی که کار تهیه این نرم افزار را بر عهده داشته اند گفت: این نرم افزار روز شنبه 23 اسفندماه طی مراسمی با حضور حجت الاسلام محمدیان معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اساتید و علما در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت های کرونایی موجود اظهار داشت: این مراسم به صورت محدود حضوری خواهد بود و به صورت مجازی از صفحه نور سافت به صورت زنده پخش خواهد شد.

رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: کسانی که علاقه مند هستند با این نرم افزار و محتوای ارائه شده در آن آشنا شوند می توانند از طرق پایگاه نور سافت از محتوای آن اطلاع پیدا کنند.

حجت الاسلام بهرامی در پایان بیان داشت: علاقه مندان برای تهیه این نرم افزار، نیاز به مراجعه حضوری ندارند و می توانند از روز شنبه و بعد از مراسم رونمایی از طریق پایگاه نور سافت نسبت به خرید و دانلود این نرم افزار اقدام کنند.

ارسال نظرات