۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۶۷۶۴۳۴
مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه مطرح کرد؛

دانش افزایی ۵۰ استاد سطح عالی حوزه در حوزه ولایت فقیه

دانش افزایی ۵۰ استاد سطح عالی حوزه در حوزه ولایت فقیه
مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه از برگزاری مرحله دوم دوره دانش افزایی اساتید سطح عالی حوزه در زمینه ولایت فقیه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، در حاشیه اختتامیه دومین مرحله طرح آموزش مبانی ولایت فقیه  ویژه  اساتید سطوح عالی حوزه علمیه،گفت: ولایت فقیه ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی ایران است و تمامی برکات این نظام به یمن برکت این اصل الهی است.

وی افزود: ولایت فقیه تجلی و استمرار ولایت ائمه و پیامبر اکرم(ص) و ولایت الله است و اگر دین و قوانین خدا بخواهد حاکمیت پیدا کند، در زمان غیبت جز در قالب نظام ولایت فقیه قابلیت اجرا ندارد.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه یادآورشد: با توجه به این اصل لازم است که اساتید حوزه های علمیه کشور اطلاعات بسیاری نسبت به ابعاد مختلف ولایت فقیه داشته باشند تا این ابعاد برای طلاب و شاگردان آنها و سپس برای جامعه روشن شود.

وی گفت: از این روی با هماهنگی مدیریت حوزه های علمیه کشور، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، همکاری سه ضلعی شکل گرفت و مقرر شد که دوره دانش افزایی برای اساتید سطوح عالی انجام پذیرد. با لطف خدا اولین دوره نیز با حضور ۵۰ نفر از اساتید سطوح عالی حوزه در مشهد با تدریس حجج اسلام والمسلمین کعبی و حاج صادقی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: برنامه های آموزشی شامل مقدماتی(غیرحضوری)، مرحله دوم در اسفند شامل دوره چهارروزه فشرده است و دوره تکمیلی نیز در نیمه دوم فروردین برگزار می شود. 

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه یادآورشد: دفتر اجتماعی سیاسی حوزه با کمک معاونت های دیگر شامل دانش آموختگان و تبلیغ به همراه نهادهای دیگر این دوره را برگزار می کنند.

وی افزود: برگزاری همین دوره ها ویژه اساتید سطوح عالی سایر استان ها و همچنین برگزاری دوره سطح یک و همچنین استفاده از فارغ التحصیلان این دوره در تدریس دوره مذکور از جمله کارهایی است که در راستای توسعه این دوره انجام می شود.

ارسال نظرات