۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۷۴۸۶۵
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان:

استکبار با سند ۲۰۳۰ دنبال یارگیری است

استکبار با سند ۲۰۳۰ دنبال یارگیری است
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: نظام اسکتبار با سند ۲۰۳۰ دنبال یارگیری برای خود در همه‌ عالم هستند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دادگر مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ فرهنگیان کشور در جمع دبیران استانی جمعیت فرهنگیان گفت: پیغمبر مکتب اسلام را به درستی روشن گری کردند و این دین به گونه‌ای شد که الهام بخش برای بشریت و یک چراغ راه برای بشریت قرار گرفت.

وی ادامه داد: اگر کاری که ما انجام می‌دهیم برای خدا و اخلاص داشته باشد حتی با وجود امکانات محدود قطعا ثمر بخش خواهد بود.

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان کشور با تاکید بر این که هر تمدنی اگر شکل گرفته قطعامسئله تعلیم و تربیت رایک مسئله اساسی می‌دانسته، افزود: نمی شود که تمدنی شکل بگیرد، اما عنصر اصلی آن تعلیم و تربیت نباشدو هر کشوری اگر قوام درست بخواهد نیازمند سرمایه انسانی نیز هست و تبدیل سرمایه انسانی به اجتماعی بسیار قدم مهمی است.

حجت الاسلام دادگر با اشاره به این که اندیشه توحیدی در قالب انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد، بیان کرد: امروز دوگانه تمدن اسلامی و غربی مطرح است و این تمدن اسلامی با فراز و فرود‌های مختلف توسط امام نهاد سازی و عملیاتی شد.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت‌های ما هنوز به طور کامل اسلامی نشده‌اند و دربعضی نگاه‌ها هنوز نگاه‌های غربی وجود دارد که باعث انحراف شده است وبه طور کامل اسلامی شدند حتما باید اراده‌ای از سمت دولت صورت گیرد.

حجت الاسلام دادگر با بیان اینکه نگاه ما به جامعه نگاه تمدنی است که این نگاه بسیار مهم است افزود: در عصر امام خمینی مبارزات مختلفی شکل گرفت و حرکت شما فرهنگیان مانند یک مبارزه است، یک مبارزه‌ی نرم در برابر جبهه‌ی تمدن غرب در کشور ما جبهه‌های مختلفی وجود دارد یکی از جبهه‌ها جبهه‌هایی هستند که تفکراتشان مانند تفکرات امام نبود و جبهه‌ دیگر افرادی هستند که چرب و شیرین دنیا آن‌ها را فریفته است و گاهی تبدیل به اپوزیسیون می‌شوند که با نگاه انقلابی حرکت را شروع کردند، اما چون در کارشان اخلاص نبود و انگیزه‌ی الهی نداشتند چرب و شیرین‌ها آن‌ها را درگیر کرده است.

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: جنگ امروز جنگ شکل‌های و اراده‌ها است و دشمن در حال تلاش و کوشش است تا به اهداف خود برسد و احساس می‌کند که هیچ جبهه‌ای در مقابل آن‌ها توانایی ایستادن را ندارند و جهان استکبار دنبال یک ولایت فقیه و آرام است که هیچ کاری نکند. ما باید همواره در مقابل دشمن بایستیم و از نظر بنده در خیلی جا‌ها کم توجهی شده است و غفلت و کم کاری‌های زیادی وجود دارد و ما اگر اخلاص و معرفت و انگیزه‌ی الهی داشته باشیم نسبت به این موارد بی تفاوت نخواهیم بود.

وی ادامه داد: ما نباید از خودسازی غافل شویم، چون که خودسازی صورت نگیرد نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

حجت الاسلام دادگر تاکید کرد: تحول سخت است، اما محال نیست، اگر با یک بینش قوی در این مسیر خودمان را تجهیز کنیم بسیار قوی خواهیم شد و شهدا توانستند به این شیوه نقش آفرینی کنند نظام اسکتبار وقتی سند ۲۰۳۰ را مطرح می‌کنند دنبال یارگیری برای خود در همه‌ی عالم هستند. افق لیبرال در خدمت نظام سرمایه داری است، اما مبنای تربیت در سند تحول و بیانیه گام دوم انقلاب تربیت انسان با نگاهی توحیدی برای ساخت تمدن نوین اسلامی است.

وی با اشاره به این که دانشگاه فرهنگیان توانسته است جوانان مومن و انقلابی زیادی تربیت کند و رهبری نیز تاکید فراوانی به این دانشگاه داشته اند بیان کرد: تحول شدنی است، ولی فقط روحیه انقلابی، انگیزه و اخلاص میخواهد که الحمد الله در جوانان با انگیزه دانشگاه فرهنگیان وجود دارد.

وی در ادامه گفت: در زمینه‌ی عدالت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با همه‌ی امکاناتش هنوز نتوانسته وضعیت آموزش را آن طور که باید سامان دهد، ولی جوانان جهادی بدون گرفتن هیچ هزینه و پول و امکاناتی این امر را محقق ساخته اند.

حجت الاسلام دادگر افزود: آدم تا خودش را مجهز و آماده نکند نمی‌تواند دیگران را تربیت کند و ضرورت دارد توانمندی خودمان را جدی بگیریم ما باید دوره‌های متناسب با تعلیم و تربیت در تمدن اسلامی برگزار کنیم تا بتوانیم منشا برکات فراوانی باشیم و باید قدرت تفکر و نقد کردن داشته باشیم؛ و ایده و ایده پردازی را در خودمان تربیت و به روش‌های کهنه اکتفا نکنیم. وی خاطر نشان کرد ریل‌های آموزش و پرورش فرسوده است و ما باید به فکر نوسازی و بازسازی آن باشیم و ما باید یک آموزش و پرورشی مناسب با نگاه انقلاب پایه ریزی کنیم. با این سرعت متوسط دانشگاه فرهنگیان احتمالا در بیست سال آینده بخش ویژه‌ای از آموزش و پرورش فارغ التحصیل این دانشگاه خواهد افتاد.

وی ادامه داد: رهبری از معلمان به عنوان افسر یاد می‌کند که این یک نگاه بسیار متعالی است. نگاه رهبری به نیروی انسانی یک نگاه شبکه‌ای است. دشمن در حال برنامه ریزی‌های زیادی است و متاسفانه از برخی از معلمانی که مایه معرفتی مناسبی ندارند برای ترویج ناهنجاری‌ها استفاده می‌کنند و بیشتر این طرح‌ها از سمت اسرائیل است.

حجت الاسلام دادگر در پایان خاطر نشان کرد ما باید یک شبکه‌ منظم در آموزش و پرورش راه اندازی کنیم که فهم جامعی از انسان مطلوب سند تحول و حیات طیبه داشته باشد. ما نیاز به مدارس طراز انقلاب اسلامی داریم ما باید مانند بسیاری از مجاهدان از جمله سردار سلیمانی که رهبری در زمان حیات این سردار، از او به عنوان شهید زنده یاد می‌کرد مجاهدت کنیم./998/

ارسال نظرات