۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۷۶۴۹۱
حجت الاسلام والمسلمین عابدی:

گنجینه علمی گران‌بها درباره حضرت آمنه

گنجینه علمی گران‌بها درباره حضرت آمنه
استاد درس خارج حوه گفت: با فعالیت های صورت گرفته طی دو سال گذشته بحمدالله گنجینه گرانبهایی از کتب و مقالات درباره حضرت آمنه(س) جمع آوری شده و به رشته تحریر در آمده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در مراسم اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) که امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) آستان بانوی کرامت برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند فعالیت های این کنگره پرداخت و گفت: با فعالیت های صورت گرفته طی دو سال گذشته بحمدالله گنجینه گرانبهایی از کتب و مقالات درباره حضرت آمنه(س) جمع آوری شده و به رشته تحریر در آمده است.

وی با اشاره به تلاش محققان برای جمع آوری گنجینه علمی کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) اظهار داشت: امروز هر محققی بخواهد در این زمینه تحقیق داشته باشد باید به گنجینه علمی این کنگره مراجعه کند.

دبیر علمی کنگره حضرت آمنه(س) اهانت های وهابیت به خاندان پیامبر اکرم(ص) را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: امروز متأسفانه وهابی ها در کتب دینی خود نسبت به والدین نبی مکرم اسلام(ص) اهانت‌های فراوانی را انجام داده‌ و راه و روش کفار قریش را در پیش‌گرفته اند.

وی با اشاره به فضائل و کمالات حضرت آمنه(س) بیان کرد: تنها یکی از اثرات وجودی ایشان، متولد شدن خورشید عالم هستی، پیامبر اکرم(ص) از دامن پاک ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان اینکه آثار و فضائل حضرت آمنه(س) در تاریخ جاودانه باقی مانده و می ماند، ابراز داشت: در میان تمام زنان قریش بانویی بهتر برای ازدواج با پدر گرامی رسول خدا(ص) وجود نداشته است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایات، حضرت آمنه(س) را شخصیتی متدین، عفیفه، پاک‌دامن، نجیبه، طاهره، مطهره و یک انسان عاقل معرفی کرد و با تأکید بر لزوم الگوگیری جامعه از سیره ایشان، تصریح کرد: تبیین شخصیت حضرت آمنه(س) هم از جنبه اعتقادی، هم از نظر اخلاقی، اجتماعی و تاریخی برای ما حائز اهمیت است./841/

ارسال نظرات